Zou ook voor een Ati kaart gaan, wellicht omdat ik ook een MSI 4850 heb.. met dezelfde moederbord ( Asus P5Q-E) Er zit namelijk een P45 chipset op waarmee een Ati-kaart wat voordeel mee zal hebben.
Of je nu voor een Quad core of een snelle dualcore gaat is je eigen keus. Ikzelf draai een E8400 (3 ghz stock, 3,6 ghz momenteel) en een Q6600 draait stock 2,4 ghz meende ik? Mijn keuze voor een Dualcore was snel gemaakt. Af-fabriek hogere clocksnelheid, meer cache geheugen, lager stroomverbruik, minder warmte, ZEER goed overclockbaar EN maak meer gebruik van 2 cores (gamen, downloaden etc.) dan dat ik alle 4 de cores aanspreek. Ikzelf hanteer altijd: gamen -> dualcore, multi-tasking -> quadcore.
Om een FSB van 400 te draaien heb je geen PC 8500 geheugen nodig. De multiplier van de E8500 is ingesteld op 9 / 9,5.. Dus als je op 400 mhz draait dan loopt je CPU al op 3,6 ghz (9*400=3600). Tevens kun je op dit moederbord een tweak toepassen waardoor je gewoon hoger kunt clocken met een lage FSB. PC8500 is leuk, maar zeker niet nodig. Verder heeft PC8500 ram een hogere latency dan PC6400 ram, meestal CAS 4 voor PC 6400 en CAS 5 voor PC 8500.
Samsung WAS idd niet zo best, maar de F1 schijven van hun zijn momenteel 1 van de betere, misschien zelfs 1 van de beste 7200 rpm schijven. Ze maken namelijk gebruik van maar 3 platters -> hogere doorvoersnelheid, leessnelheid, minder verbruik, minder geluid.
Quick review van 1 TB versie:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles ... uick_Test/
LET WEL OP! De 750 gb versie heeft 16 EN 32 MB cache versies, de 1TB alleen 32 MB, voor safety kun je de 1TB overwegen, prijsverschil is klein!
Succes met je keuze!
Play hard... BUT play fair!