[HELP] PC combat [HELP]
Moderators: Moderators, Staff
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
Weet bijna wel zeker dat het niet aan de videokaart ligt, had het probleem ook al zonder dat ik de kaart had geïnstalleerd. Gebruikte voordat ik de 4850 had de onboard ati x1250, en toen liepen de spellen ook al vast ( freeze ).
Memtest moet ik nog proberen althans de juiste versie ervan (86) alleen heb geen diskette meer om er een boot van te maken
Wellicht kan het dus nog aan het werkgeheugen liggen, maybe weten jullie iets meer over de timing van dit geheugen ?
Kingston HyperX KHX6400D2LL/1GN
In de bios heb ik het al verandert naar 800 mhz en op 4-4-4-12 (cl-rcd-rp-ras) / 2.0v gezet, helaas zonder resultaat.
@ Bastiaan, waar kan ik een goede hdd check vinden het zijn er nog al wat (hoop rommel)
@ Smile kwam niets tegen in de handleiding
Edit Heb mogelijk een oplssing voor het vast hangende geluid ( en games? ) : de bios downgrade naar 1.60 ( 1.70 nu )
bron : http://74.125.77.132/search?q=cache:dC4 ... =firefox-a
en
http://74.125.77.132/search?q=cache:xKJ ... =firefox-a
who knows.......
Memtest moet ik nog proberen althans de juiste versie ervan (86) alleen heb geen diskette meer om er een boot van te maken
Wellicht kan het dus nog aan het werkgeheugen liggen, maybe weten jullie iets meer over de timing van dit geheugen ?
Kingston HyperX KHX6400D2LL/1GN
In de bios heb ik het al verandert naar 800 mhz en op 4-4-4-12 (cl-rcd-rp-ras) / 2.0v gezet, helaas zonder resultaat.
@ Bastiaan, waar kan ik een goede hdd check vinden het zijn er nog al wat (hoop rommel)
@ Smile kwam niets tegen in de handleiding
Edit Heb mogelijk een oplssing voor het vast hangende geluid ( en games? ) : de bios downgrade naar 1.60 ( 1.70 nu )
bron : http://74.125.77.132/search?q=cache:dC4 ... =firefox-a
en
http://74.125.77.132/search?q=cache:xKJ ... =firefox-a
who knows.......
Last edited by [DR] Combatwombat [NL] on 31 Jan 2009, 22:54, edited 1 time in total.
-
- Member
Beide ram-sticks in dezelfde kleur slot gedaan?
Doe ze eens in de 2 andere slots..
De NB op jouw moederbord heeft niet zoveel koeling nodig las ik op internet, passief heatsinkje moet normaal gesproken voldoende zijn.
Hoeveel USB-apparaten heb je er op aangesloten, probeer eens met een zo clean mogelijke opstelling..
Everest geeft ook niet echt goede +5volt en +12volt lijnen weer.. controleer eens met speedfan oid ook je voltages eens..
Op internet lees ik dat je geheugen idd op 4-4-4-12 moet draaien.. en dit zou al mogelijk moeten zijn met 1,9 volt..
Je had ook al die energie-besparende programma's (sommige staan op de moederborddriver-cd) geuninstalld / uitgezet in de BIOS?
Het is wel apart dat het bij de ene spel wel en bij het andere niet gebeurd..
Doe ze eens in de 2 andere slots..
De NB op jouw moederbord heeft niet zoveel koeling nodig las ik op internet, passief heatsinkje moet normaal gesproken voldoende zijn.
Hoeveel USB-apparaten heb je er op aangesloten, probeer eens met een zo clean mogelijke opstelling..
Everest geeft ook niet echt goede +5volt en +12volt lijnen weer.. controleer eens met speedfan oid ook je voltages eens..
Op internet lees ik dat je geheugen idd op 4-4-4-12 moet draaien.. en dit zou al mogelijk moeten zijn met 1,9 volt..
Je had ook al die energie-besparende programma's (sommige staan op de moederborddriver-cd) geuninstalld / uitgezet in de BIOS?
Het is wel apart dat het bij de ene spel wel en bij het andere niet gebeurd..
Play hard... BUT play fair!
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
@ Boom, de reepjes ram al verscheidene keren om gewisseld in de juiste opstelling 1-3/ 2-4.
Memtest net afgerond en heeft 0.0 error gevonden.
Weet niet precies of je dit bedoelt met 5 en 12 v maar dit geeft hij aan in speedfan
Gebruik de achterste ubs ports voor muis / toetsenbord, en zo nu en dan een externe hd .
Voor zover ik weet staan die programma's al uit of onnodige niet geïnstalleerd, gister weer nieuwe os erop gedaan : Vista Ultimate
Het is idd raar dat CoD 4 en Crysis het wel doen, als ik door de menu's kom tenminste gewoon goed lopen (geluid blijft altijd freezen).
Memtest net afgerond en heeft 0.0 error gevonden.
Weet niet precies of je dit bedoelt met 5 en 12 v maar dit geeft hij aan in speedfan
Gebruik de achterste ubs ports voor muis / toetsenbord, en zo nu en dan een externe hd .
Voor zover ik weet staan die programma's al uit of onnodige niet geïnstalleerd, gister weer nieuwe os erop gedaan : Vista Ultimate
Het is idd raar dat CoD 4 en Crysis het wel doen, als ik door de menu's kom tenminste gewoon goed lopen (geluid blijft altijd freezen).
Last edited by [DR] Combatwombat [NL] on 31 Jan 2009, 23:51, edited 2 times in total.
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
-
- Member
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
-
- Member
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
-
- Member
voltages over de 3.3volt, 5volt en 12 volt kun je niet instellen, het is gewoon de capaciteit wat de voeding kan leveren..
Wat je wel kunt proberen, om zoveel mogelijk losse/aparte kabels te gebruiken om het aan te sluiten. Dan maak je namelijk gebruik van meerdere 12 volt lijnen.
Zwaardere voeding is niet zozeer nodig. Ik draai mijn pc uitstekend op een 520 watt OCZ Modstream voeding..
- E8400 @ 3,6 ghz
- 2x2 gb OCZ Reaper PC6400
- Asus P5Q-E P45 moederbord
- MSI 4850 512 mb videokaartje
- 2 Raptors in Raid-0
- 620 gb andere HDD's
- DVD-speler
- DVD-brander
- Externe HDD
- nog 6 USB poorten in gebruik..
Voeding met een hoog piek vermogen is niet genoeg.
Voeding met stabiele voltages is essentieel!
Wat je wel kunt proberen, om zoveel mogelijk losse/aparte kabels te gebruiken om het aan te sluiten. Dan maak je namelijk gebruik van meerdere 12 volt lijnen.
Zwaardere voeding is niet zozeer nodig. Ik draai mijn pc uitstekend op een 520 watt OCZ Modstream voeding..
- E8400 @ 3,6 ghz
- 2x2 gb OCZ Reaper PC6400
- Asus P5Q-E P45 moederbord
- MSI 4850 512 mb videokaartje
- 2 Raptors in Raid-0
- 620 gb andere HDD's
- DVD-speler
- DVD-brander
- Externe HDD
- nog 6 USB poorten in gebruik..
Voeding met een hoog piek vermogen is niet genoeg.
Voeding met stabiele voltages is essentieel!
Play hard... BUT play fair!
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
- [DR] Bananenbaas [NL]
- Member
- [DR] Riddler [NL]
- Member