welke muis?
Moderators: Moderators, Staff
- [DR] 0plank0 [NL]
- Member
welke muis?
heeey
mijn logitech g5 muis begint het echt op te geven
dus ik zal binnekort voor andere muis moeten gaan zoeken want hij begint langzaam wel wat meer kuuurtjes te krijgen
kan ik beter gaan voor weer logitech g5? of toch voor de razer copperhead
ik zag laatst ook een muis nzxt avatar http://www.nzxt.com/products/avatar_gaming_mouse/
of is eigenlijk zo'n keuze puur persoonlijk ? heeft iemand al ervaring met de nzxt avatar? is wel 2600 dpi dat is 600 meer dan de gewone gaming muizen.
mijn logitech g5 muis begint het echt op te geven
dus ik zal binnekort voor andere muis moeten gaan zoeken want hij begint langzaam wel wat meer kuuurtjes te krijgen
kan ik beter gaan voor weer logitech g5? of toch voor de razer copperhead
ik zag laatst ook een muis nzxt avatar http://www.nzxt.com/products/avatar_gaming_mouse/
of is eigenlijk zo'n keuze puur persoonlijk ? heeft iemand al ervaring met de nzxt avatar? is wel 2600 dpi dat is 600 meer dan de gewone gaming muizen.
Pure Hard Dance
Kiekeboe
Controlfreak.+?
Kiekeboe
Controlfreak.+?
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
ik had het idee dat de logitech G9 technisch beter zou zijn alleen zijn er veel mensen die de grip vervelend vinden.
ik denk dat het bij gaming muizen meestal puur persoonlijke mening is. muis lag is uitgebannen zo'n beetje en alle muizen hebben een grote resolutie als je dat wil hebben (en dat is bij alle muizen dus ook wel zo'n beetje in te stellen).
verder denk ik dat het gewoon een goed idee is om naar de mediamarkt te gaan want daar kun je de muizen even in de hand houden en kun je aanvoelen wat lekker zit. later kun je dan kijken waar het het goedkoopst is.
ik denk dat het bij gaming muizen meestal puur persoonlijke mening is. muis lag is uitgebannen zo'n beetje en alle muizen hebben een grote resolutie als je dat wil hebben (en dat is bij alle muizen dus ook wel zo'n beetje in te stellen).
verder denk ik dat het gewoon een goed idee is om naar de mediamarkt te gaan want daar kun je de muizen even in de hand houden en kun je aanvoelen wat lekker zit. later kun je dan kijken waar het het goedkoopst is.
-
- Member
De G5 is is een hele goede muis met dpi instelling en gewichten.
De prijs is natuurlijk daardoor ook hoog.
Als je een gaming muis van logitech wil hebben zonder poespas maar wel met dpi instelling voor een mooie prijs dan moet je gaan voor de MX518
http://www.ciao-shopping.nl/Logitech_MX_Muis__473473
http://www.ciao-shopping.nl/Logitech_G5 ... is__473250
Tis natuurlijk wel laser versus optical
De prijs is natuurlijk daardoor ook hoog.
Als je een gaming muis van logitech wil hebben zonder poespas maar wel met dpi instelling voor een mooie prijs dan moet je gaan voor de MX518
http://www.ciao-shopping.nl/Logitech_MX_Muis__473473
http://www.ciao-shopping.nl/Logitech_G5 ... is__473250
Tis natuurlijk wel laser versus optical
- [DR] 0plank0 [NL]
- Member
ik heb nu al de g5 maar mijn knopjes begonnen al snel wat speling te krijgen.. en nu doet mijn lazer/optical ding het niet goed. soms reageerd de muis niet zoals ik wil. en moet ik m eerst op de tafel slaan, waar die dus alleen maar sneller slechter van word.
maar de g9 is wel het voordeel dat je verschillende kapjes eromheen kan doen.. welke je het beste bevalt
maar de g9 is wel het voordeel dat je verschillende kapjes eromheen kan doen.. welke je het beste bevalt
Pure Hard Dance
Kiekeboe
Controlfreak.+?
Kiekeboe
Controlfreak.+?
-
- Member
-
- Member
-
- Member
-
- Member
- [DR] Enfy [NL]
- Member
Razer deathadder, zalige muis gemaakt voor gamers en ziet er nog cool uit ook.
Ik heb er twee. e35,-
http://tweakers.net/pricewatch/150016/r ... adder.html
Ik heb er twee. e35,-
http://tweakers.net/pricewatch/150016/r ... adder.html
-
- [DR] 0plank0 [NL]
- Member
- [DR] Enfy [NL]
- Member
Altijd goed even te voelen.
Belangrijke punten;
-Ligging in hand.
Mensen hebben natuurlijk verschillende maten van handen, de ene muis zal beter liggen dan de andere.
-Met/zonder gewicht.
Sommige ervaren een bepaald gewicht als prettig, bij sommige muize is dit door gewichtjes aan te passen.
Ik persoonlijk behoor tot de groep, waarbij elk extra gewicht als irritant word ervaren.
DPI;
Voor gamers is het belangrijk dat je dit kan varieren. Een FPS heeft een nadre gevoeligheid nodig dan een platform game of een strategie spel.
Zorg ervoor dat deze is in te stellen, door snelle handelingen.
Welk medium? Met/zonder kabel?
Ik ben een voorstander van muizen met een kabel, deze reageren sneller op commando's dan draadloos. Echter heb ik een maat gehad, die altijd muismat en hierdoor draad te kort kwam. Draadloos was voor hem de oplossing.
Laser/optisch/infrarood/trackerball.
elk heeft zijn voor en nadelen. Wat voor ondergrond gebruik je? Speel je op het tafelblad, of heb je een muismat van een bepaald merk?
Zorg voor een goede combi, bij een goede muis hoort een goede muismat!
Mouseskates.
Ik vind het zalig als mijn muis glijd over het oppervlak. Ik heb dan ook mouseskates om de teflon voetjes zo lang mogelijk goed te houden.
Bij de goede merken kan je deze voor je muis bestellen, zodat ze precies in de voetjes van dat type vallen. Ideaal.
Zoals je ziet, ff goed kijken en lezen. Wat voor soort gamer ben je etc.
In mijn geval heeft RAZER altijd de muis geleverd waarbij ik mijn ziel en zaligheid en al het bovenstaande in kon vinden, inc een bijbehorend muismat.
Veel succes met kiezen!
xXx
Enf.
Belangrijke punten;
-Ligging in hand.
Mensen hebben natuurlijk verschillende maten van handen, de ene muis zal beter liggen dan de andere.
-Met/zonder gewicht.
Sommige ervaren een bepaald gewicht als prettig, bij sommige muize is dit door gewichtjes aan te passen.
Ik persoonlijk behoor tot de groep, waarbij elk extra gewicht als irritant word ervaren.
DPI;
Voor gamers is het belangrijk dat je dit kan varieren. Een FPS heeft een nadre gevoeligheid nodig dan een platform game of een strategie spel.
Zorg ervoor dat deze is in te stellen, door snelle handelingen.
Welk medium? Met/zonder kabel?
Ik ben een voorstander van muizen met een kabel, deze reageren sneller op commando's dan draadloos. Echter heb ik een maat gehad, die altijd muismat en hierdoor draad te kort kwam. Draadloos was voor hem de oplossing.
Laser/optisch/infrarood/trackerball.
elk heeft zijn voor en nadelen. Wat voor ondergrond gebruik je? Speel je op het tafelblad, of heb je een muismat van een bepaald merk?
Zorg voor een goede combi, bij een goede muis hoort een goede muismat!
Mouseskates.
Ik vind het zalig als mijn muis glijd over het oppervlak. Ik heb dan ook mouseskates om de teflon voetjes zo lang mogelijk goed te houden.
Bij de goede merken kan je deze voor je muis bestellen, zodat ze precies in de voetjes van dat type vallen. Ideaal.
Zoals je ziet, ff goed kijken en lezen. Wat voor soort gamer ben je etc.
In mijn geval heeft RAZER altijd de muis geleverd waarbij ik mijn ziel en zaligheid en al het bovenstaande in kon vinden, inc een bijbehorend muismat.
Veel succes met kiezen!
xXx
Enf.
-
- Member
Heb zelf ook een G9 muis, hiervoor een MX510 gehad, welke vergelijkbaar is met de MX518, G5 etc qua vorm.
Was wel even wennen vanwege de andere vorm van de G9, maar bevalt me gewoon goed =) Is wel alweer mijn 2e G9 muis, want de vorige had speling in het scrollwieltje/niet meer scrollen. Was volgens hun een probleem wat hun niet bekend was, maar wel gewoon vergoedt binnen de garantie-periode =)
Was wel even wennen vanwege de andere vorm van de G9, maar bevalt me gewoon goed =) Is wel alweer mijn 2e G9 muis, want de vorige had speling in het scrollwieltje/niet meer scrollen. Was volgens hun een probleem wat hun niet bekend was, maar wel gewoon vergoedt binnen de garantie-periode =)
Play hard... BUT play fair!
-
- Member
dat probleem ken ik. Onder je muis kan je een knopje indrukken en dan scrolt hij inderdaad flexibel waardoor het niet meer werkt.[DR] Boom [NL] wrote:Heb zelf ook een G9 muis, hiervoor een MX510 gehad, welke vergelijkbaar is met de MX518, G5 etc qua vorm.
Druk je hem dan weer in is hij weer goed. probeer maar eens
Denk dat dat je probleem was.
-
- Member
Razer Diamondback voldoet hier al jaren prima maar razers liggen wel heel anders in de hand dan logitech muizen dus de vraag is even of je dat fijn vind razers zijn een stuk platter dan de G9's.
Mooie muis, lekker vlot en mooi kleurtjes (en met 39 euro niet heel duur).
Muislink
Mooie muis, lekker vlot en mooi kleurtjes (en met 39 euro niet heel duur).
Muislink