Vista --> XP

Plaats hier info over alles wat te maken heeft met PC's (onderdelen, problemen, etc.)

Moderators: Moderators, Staff

Locked
[DR] Patchy [NL]
Member
Member

Vista --> XP

Post by [DR] Patchy [NL] »

het volgende.

Collega van mijn stage heeft een laptop met vista erop. nu is die laptop van zijn schoonpa en die man is al 85 en snapt echt de balle niet van vista en begrijpt nog net hoe hij word kan gebruiken op XP.

Mijn collega dacht dus even XP erop te instaleren (voor geinstaleerde ASUS laptop) en heeft de XP boot disk er ingedaan en wou dat ding zijn werk gaan laten doen. Binnen zeer korte tijd kreeg hij een bluescreen nog voordat de fragmentatie of de installatie was begonnen.
Nu zijn alle drivers van Vista weg (kan het nog wel opstarten en inloggen, maar niks doet het(applicaties, wireless, mappen openen) mooi naar de k*t dus.

Hij wil nog steeds XP er op zetten, maar de boot disk doet niks. Wat is nu de makkelijkste manier?

Ik wou vanaaf even gaan kijken (21-01) en een andere manier zoeken in vista om de schijf te formatten maar dacht doe eerst ff postje hier, heb ik ondertussen misschien wel wat nuttige tips/hulp van jullie :)

dus als jullei mij zouden kunnen vertellen wat nu precies de bedoeling is hoor ik het graag. XP moet er op.. geen 7 of gewoon weer crapsta.

bij voorbaat dank, ik hou jullie posted.

Grusse aus der nehe von Deutshland (Emmen ;) )

[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader

Re: Vista --> XP

Post by [DR] M@ck [NL] »

Je moet gewoon even umbuto downloaden (linux)
Die kun je branden op een cd'tje

Daarna opstarten vanaf de DVD, dan kun je gewoon een format van de HD's uitvoeren.
Hierna zijn de schijven leeg en kun je opnieuw installeren.

Umbutu kun je trouwens gratis downloaden als image.

[DR] Patchy [NL]
Member
Member

de schijf is geformat.. probleem is nu dat de blue screen of death zich laat zien als de XP instal zijn laad werk aan het begin heeft gedaan.
Net voordat het scherm voor akkord met voorwaarden enzo komt, elke keer weer. al gezocht op i-net, wordt veel gezegt over sata drivers en instellingen van sata in BIOS. alleen heeft deze laptop geen SATA opties in de bios staan. erg vreemd allemaal.

ik zal dat Umbutu eens proberen wanneer ik weer tijd heb. eerst die er over en kijken of XP dan werkt. nu doet hij iig helemaal niks meer.

het is een ASUS K70AB laptop nog geen 2 maanden oud.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Het moet wel een BIOS optie zijn, gezien die de blue screen veroorzaakt.
Kijk even of je AHCI uit kan zetten.

[DR] Patchy [NL]
Member
Member

het is opgelost,

hij heeft uiteindelijk toch 7 erover gegooid, was zo klaar en niks geen probs :)

bedankt voor uwer help..

SLOTJE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Locked