Goedendag heren!
Met de komst van BFBC2 en verdieping in Photoshop en overige, ben ik al snel gedwongen een krachtige computer te nemen. Aangezien ik dus lekker wil gamen en daarnaast ook zonder moeite programma's als Photoshop, Flash, Illustrator wil draaien enzo. Gaat mijn voorkeur dus naar een quad core!
Sinds ik niet op de hoogte ben van de laatste hardware enz, heb ik hulp gevraagd aan Stephan die snel een lijstje in elkaar heeft gezet, zie hieronder. PS. Waar ik dit ga bestellen is nog niet zeker, prijs kan dus lager vallen, aangezien ik bij de lokale PC Boer wel om korting ga vragen oid.
EDIT:
Ik dacht zelf aan een iets goedkopere voeding, van 500 watt die het ook wel aan kan.
http://www.alternate.nl/html/product/Vo ... t+600+Watt
Bovendien zag ik dat de 5770 maar een 10tje duurder was. Dus die heb ik ook in de prijs genomen. Voor het geld wat ik dan bespaar (doordat de voeding 30 euro goedkoper is), kan ik besteden aan een Gigabyte moederbord: http://www.alternate.nl/html/product/Mo ... /-1079665/ .. Iemand daar ervaring mee?
Nieuwe computer nodig! (600/700 euro)
Moderators: Moderators, Staff
-
- Member
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
Re: Nieuwe computer nodig! (600/700 euro)
Dan zou ik gaan voor de Asus mobo (geluidskaart onboard is beter dan die op die van UD4). Pas op de UD5 (link van jouw=ud4) is de onboard geluidskaart ook erg goed.
-
- Member
Zo, dit ga ik bestellen. Verstandige keuze?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC Systeem
Afuture
Prijs: 967,- euro
Al in bezit
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC Systeem
Afuture
- Processor: Intel Core i5 750
Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3
Grafische kaart: ATI Radeon HD5770, 1GB
Harde schijf: 1,5 TB, SATAII, 32MB cache (Seagate ST31500341AS)
Brander: 22x, SATA DVD-Brander
Behuizing: Antec Three Hundred
Voeding: Be Quiet 550W 80+ certified
Netwerk: Gigabitlan onboard
Geluid: 8-kanaals HD-audio
Prijs: 788,- euro
- SAMSUNG SyncMaster 2433LW 23,6" TFT-scherm
Prijs: 179,- euro
Prijs: 967,- euro
Al in bezit
- Keyboard: Logitech G15 v1 (met die mooie blauwe kleur, past bij standby light van m'n beeldscherm )
Muis: Logitech G5
- [DR] Enfy [NL]
- Member
Mooi setje hoor, gaat prima werken.
- [DR] Makoez [NL]
- Forum Admin
Ziet er goed uit, zeker doen.
-
- Member
Iemand zei het volgende op het Gamert forum, iemand die het kan bevestigen? Zelf denk ik dat een 4g ruim voldoende is, tenzij je uber video bewerking gaat doen ofzo, en dat doe ik niet En daarnaast is er volgens mij niets mis met de harddisk of wel? gewoon 7200 rpm enzo
Waarschijnlijk ga ik het volgende week en anders week erop bestellen, yay!
Persoonlijk zou ik, zeker met Photosop in mind, gaan voor een i7 processor aangezien bij een i5 de Hyperthreading uit staat. Met een i5 heb je dus niet de virtuele verdubbeling van cores.
Dit lijkt me zeker voor adobe spul wel meegenomen.
Ook is 4 Gb voor grafisch werk een beetje weinig. Met een i7 ga je automatisch al naar 6G en dat lijkt me net wat pretiger.
Harddisk zou niet mijn keuze zijn.. of een Samsung spinpoint F series of een goede WD schijf. 2 schijven in raid 0 is ook een relatief goedkope upgrade+ snelheidswinst.
Maar aangezien je budget vaststaat word het denk ik moeilijk om een i7 te krijgen..
D
- [DR] Enfy [NL]
- Member
Bij het bewerken van materiaal is meer geheugen fijn, echter is voor de meeste situaties 4 GB meer dan voldoende.
Ik zelf heb een Samsung F3 van i TB gekocht, zijn zeer goede schijven. Zou ik ook verkiezen boven de seagate.
i7 zit gelijk een stuk duurder.
Ik zelf heb een Samsung F3 van i TB gekocht, zijn zeer goede schijven. Zou ik ook verkiezen boven de seagate.
i7 zit gelijk een stuk duurder.
-
- Clanleader
Heb je hem no besteld MasterX?
-
- Member
nee, wacht nog steeds op mijn geld van een opdracht die ik heb gemaakt. Flikkers zijn me vergeten ofzo, tot dat ik het geld heb, zit ik nog steeds met mijn laptop opgescheept =(
-
- Clanleader
Heheheh, zeker bovenop zitten deze tijd!