ik draai het spel op 4 cores bf2142 en het speelt super[DR] Boom [NL] wrote:hmm.. misschien wat sommige met X2 van AMD hebben met gewoon BF 2?
Dan moeten ze het van DualCore naar single core zetten.
Dat verminderde de lag ofzo bij hun dacht ik?
Battlefield 2142
Moderators: Moderators, Staff
-
- Member
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
-
Heb net even BF2 geinstalleerd; hij komt niet onder de 80 fps, maar heel belangrijk geen schokje lag te bekennen. Settings alles high, behalve lighting op low/off (moet toch een voordeel t.o.v vijand hebben =P ). Dit was wel maar op een 20man server. Dit is toch beter dan 30fps met gestotter op mijn oude computer op medium/low.
Ik ga er vanuit dat bf2142 wel een zeer slechte instal is geweest. Voor wie wilt weten hoe die lag eruit ziet heb ik ook nog een filmpje gemaakt die ik wel via msn kan doorsturen.
Bedankt iig voor me te ondersteunen en tips te geven
/edit, krijg nou wat. Speel ik zojuist BF2 en krijg ik hetzelfde probleem. Nu weet ik waar het aan ligt. Als ik mijn cpu overclock wilt BF heel erg gaan laggen. Ook al is dat 'maar' van 2,1 naar 2,4Ghz. Hoe hoger de OC des te erger de lag...Vanzoiets heb ik nog nooit gehoord, kan iemand mij dit verklaren?
(andere games en benchmarks gaan alleen maar omhoog met een hogere overclock)
Snelle google levert flink wat resultaten op met mensen met zelfde problemen:
http://forums.pureoverclock.com/archive ... t-451.html
Ik ga er vanuit dat bf2142 wel een zeer slechte instal is geweest. Voor wie wilt weten hoe die lag eruit ziet heb ik ook nog een filmpje gemaakt die ik wel via msn kan doorsturen.
Bedankt iig voor me te ondersteunen en tips te geven
/edit, krijg nou wat. Speel ik zojuist BF2 en krijg ik hetzelfde probleem. Nu weet ik waar het aan ligt. Als ik mijn cpu overclock wilt BF heel erg gaan laggen. Ook al is dat 'maar' van 2,1 naar 2,4Ghz. Hoe hoger de OC des te erger de lag...Vanzoiets heb ik nog nooit gehoord, kan iemand mij dit verklaren?
(andere games en benchmarks gaan alleen maar omhoog met een hogere overclock)
Snelle google levert flink wat resultaten op met mensen met zelfde problemen:
http://forums.pureoverclock.com/archive ... t-451.html
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. - Albert Einstein
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
- [DR] Bananenbaas [NL]
- Member
Het kan misschien komen omdat het spel gebouwd is voor een frontbus van 1066Mhz op jou CPU. Wanneer je deze overschrijd kan het best zijn dat er hapering optreed in het gehele systeem. Omdat je deze meer belast dan normaal mogelijk is. Heb je ook het voltage opgeschroeft? Meestal wil de lag weg gaan wanneer de CPU ook genoeg "ademruimte" heeft, oftewel genoeg stroom. Het kan dus aan je stroom toevoer liggen dat deze te laag is voor full load. En omdat hij dan rustiger aan moet doen begint hij te laggen.
Anders kan ik het moeilijk verklaren!
Anders kan ik het moeilijk verklaren!
-
Daar had ik ook aan gedacht, maar het gekke is dat de pc OVERAL beter bij presteerd behalve op de engine van battlefield. Heel merkwaardig.
Achjah de processor is toch snel genoeg stock goede fps te geven, dusja als ik een andere game speel of in windows zit kan ik hem toch makkelijk weer wat sneller laten lopen
Toch wel erg raar
Achjah de processor is toch snel genoeg stock goede fps te geven, dusja als ik een andere game speel of in windows zit kan ik hem toch makkelijk weer wat sneller laten lopen
Toch wel erg raar
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. - Albert Einstein
- [DR] Bananenbaas [NL]
- Member
Heel erg vreemd dan, het zou dan lijkt mij moeten liggen aan de engine van BF. Het is denk ik dus zo dat de engine is gebouwd op de stock FBS en wanneer deze eroverheen gaat gaat laggen... Ik heb trouwens geen last van lag en ik heb mijn CPU ook overclocked.
X2 4800+ van 2,4Ghz naar 2,6Ghz, Voltage is wel opgeschroefd.
X2 4800+ van 2,4Ghz naar 2,6Ghz, Voltage is wel opgeschroefd.
-
Dat vind ik nou ook net zo raar dat er genoeg overclockte computers er geen last van hebben. Misschien een core2duo probleem?
Ik zie het niet helemaal zitten om het voltage op te schroeven na slechts 0,3Ghz. Hiermee maak je de computer alleen maar warmer, bij instabiliteit moet je eerder het voltage wat verhogen.
Ik zie het niet helemaal zitten om het voltage op te schroeven na slechts 0,3Ghz. Hiermee maak je de computer alleen maar warmer, bij instabiliteit moet je eerder het voltage wat verhogen.
- [DR] Switch [NL]
- Member
Battlefield 2142 Hardware Performance Guide:
http://www.gamespot.com/features/6160425/index.html
Leek mij een erg nuttig artikel, het bevat eigenlijk alles om je ideale settings te vinden Compleet met achterliggende factoren en vergelijkingen!
http://www.gamespot.com/features/6160425/index.html
Leek mij een erg nuttig artikel, het bevat eigenlijk alles om je ideale settings te vinden Compleet met achterliggende factoren en vergelijkingen!
Your opponent is me!!
-
Heel goed artikel idd!
(Er is ook nog de bekende http://www.tweakguides.com/BF2142_1.html waarbij ook alle settings worden vergeleken)
(Er is ook nog de bekende http://www.tweakguides.com/BF2142_1.html waarbij ook alle settings worden vergeleken)
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
- [DR] Switch [NL]
- Member
- [DR] CHTH [NL]
- Member
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
-
- Clanleader