Clive Barker Jericho

Info van andere game releases, patches, reviews en previeuws.

Moderators: Moderators, Staff

[DR] Dash64 [NL]
Member
Member

Clive Barker Jericho

Post by [DR] Dash64 [NL] »

Image

Image
Clive Barker

Proloog
Cliver Barker is voor horrorshooters en verhalen wat Tom Clansy is voor stealthy games en de daarbij behorende boeken. Althans dat zou hij moeten zijn. Hij heeft wat moeite om de gamesmarkt te doorboren met zn horrorverhalen. Zijn 1e game "Undying", uit 2001, was helemaal niet slecht, maar werd absoluut niet opgemerkt door het publiek. Ironisch genoeg gaven de Amerikanen een oscar voor deze game als beste game die niemand speelde.
Zijn 2e game Demonik werd halverwege de ontwikkeling weer in de ijskast gestopt om nooit meer te ontdooien. Jericho is daarmee z'n 3e project, 3 maal is scheepsrecht noemen we dat.

Barker hoopt met deze game op een betere samenwerking met de uitgever Codemasters en de Spaanse ontwikkelaars Mercury Steam. Daarnaast krijgt de game nu al veel media aandacht en speelt de game goed in op een paar coole vertouwde gameplay elementen. Topper in spé?

Image

Image

Het verhaal
Dat de makers nog niet veel over het verhaal kwijt wilde, is voor ons gamers niet iets nieuws. In ieder geval is dit de rode draad van de game:

Voordat God Adam en Eva creëerde, had God al een ander experimentje uitgehaald dat finaal de mist in liep. Het wezen werd daarom meteen verbannen naar een parallel universum, dat de 'box' wordt genoemd. Vanuit de box tracht dit wezen terug te komen op aarde, overigens niet al te best gehumeurd. Elke keer als er een poging word ondernomen om terug te komen op aarde wordt er een groepje Amerikaanse supersoldaten, Het Jerichoteam, op hem afgestuurd. Jij maakt onderdeel uit van dat groepje soldaten.

Zeven personages met elk hun eigen, veelal bovennatuurlijke, mogelijkheden, vechten zich een weg door de vijf timeslices waarin de stad Al Khali, ergens in het Midden-Oosten, is opgedeeld.

Al Khali is namelijk niet zomaar een stad. Over de jaren heen is de stad steeds herbouwd rond de ruïnes van voorgaande steden. Hierdoor zijn vijf verschillende tijdperken als het ware gevangen geraakt in de stad. Als ware het een tikkende tijdbom is al het kwaad van de voorgaande millenia ineens tot uitbarsting gekomen. Als speler bestuur je een squad die Al Khali binnen gaat en alle timeslices probeert te trotseren. Vanuit een moderne stad in het Midden-Oosten reis je terug naar de Tweede Wereldoorlog, de Kruistochten, de Romeinse Tijd en tenslotte de stad zoals hij er 4000 jaar voor Christus bij lag.
Image

Image

Meet the team

Het Jericho team is een eliteteam van soldaten met bovennatuurlijke vijanden dat tijdens WOII opgericht werd om de belangstelling van de Nazi's voor het occulte te counteren. Jij speelt als kapitein Ross, de squadleader die op elk gewenst moment de controle over de andere teamleden kan overnemen. In totaal zijn er zes teamleden, opgesplitst in het alpha en het omega squad. Elk lid heeft twee wapens en twee bovenmenselijke vaardigheden. En jawel, ook een eigen mix van sterke en zwakke punten.

Ross de captain. Dit personage kan op elk gewenst moment de controle over andere teamleden nemen.

Black is een blonde lesbische scherpschutter die telekinetische en pyrokinetische krachten bezit om voorwerpen van op afstand te bewegen en in de fik te steken. Heel cool is wanneer ze kogels die ze zelf met haar snipergeweer heeft afgevuurt in de vlucht bijstuurt om ze bijvoorbeeld door de hersenen van drie vijanden die niet echt op een rechte lijn achter elkaar staan te duwen.

Sgt. Frank Delgado is een beetje de Alex en Jaap Stam in het geheel, de typische 'Tank'. Hij is een kolos van Latijnse afkomst, wiens arm mooi is ingepakt. Hierin woont de vuurgeest Ababanili, een machinegeweer en een hyperkrachtig pistool. Hij kan vijanden vanop afstand in brand zetten en zichzelf met een vuurschild tegen tegenstanders met op vuur gebaseerde aanvallen beschermen.

Cpl. Simone Cole is de techneut die allerlei voorwerpen kan maken en repareren. Zij moet het ook niet hebben van haar bovennatuurlijk- maar van haar intelligente gaven hebben

Cpt. Xavier Jones Jones in staat is om met zn brein vijanden over te nemen. een soort van Jedi Mind Trick. Daarnaast kan hij met zijn psychische mogelijkheden in de toekomst kijken en paranormale gebeurtenissen in de spelwereld zien die voor anderen verborgen blijven

Church is een halfnaakte vrouwelijke ninja die een dosis stealth tot d'r beschikking heeft. Langs vijanden sluipen om vervolgens dat gigantische zwaard van d'r in ze te proppen.

Het team dat je tot je beschikking hebt, zul je ook goed moeten gaan gebruiken. Jones bijvoorbeeld kan vijanden belangrijke hendels ed om laten zetten om zo je spel voort te zetten. Delgado is ideaal in vuurgevechten op lange afstand. Het is aanjezelf hoe je een situatie aanpakt, het blijft een keuze tussen de kick-ass aanpak of de meer preciezere aanpak.

Image

Image

Call of Duty
In de meeste gevallen zal het team netjes uiteenvallen in het Alpha- en Omega Team. Maar om met z'n allen op pad te gaan is natuurlijk een stuk leuker! Het is erg gemakkelijk om van personage te wisselen, simpelweg aankijken en een druk op de knop et voílà. Je kan je squad opdragen om dekking te zoeken of in de volle aanval te gaan. Hetgene wat ik gezien heb was veelbelovend, aangezien je squad intelligent gedraagt op je opdrachten. Mocht jouw personage naar het hiernamaals geschoten worden, dan bepaalt de game in welk personage jij komt. Het spel bekijkt welk personage het veiligst staat opgesteld en dat wordt je nieuwe character.

In sommige levels mag je gebruik maken over alle 7 de soldaten, terwijl je het in andere levels met een bepaald squad zult moeten doen of zelfs nog eenzamer: Alleen met Ross.

Waar de makers zelf trots op zijn, zijn hun 'Survival Elements'. Op een gegeven moment wordt je besprongen door een vijand, je zult dan snel de juiste toetsencombinaties in moeten drukken om dat gevecht te winnen. Hier moet je dus de toetsencombinaties indrukken die op het scherm getoverd worden. Zie het als de toetsencombinatiegames in Fahrenheit. De situatie is telkens anders en het beloofd de meest intense one-on-one combat op te leveren.

Image
Image

De Engine
Zoals je op de screens kunt zien, is het grafisch spectacel geweldig. Ik dacht eerst dat de makers een licentie hadden genomen op de Unreal Engine 3.0, maar niets is minder waar. Mercury Steam heeft een geheel eigen engine klaar gestoomd, die alle grafische snufjes ondersteund.

Herzeleid's Verdict
Ik ben meteen een fan van deze game geworden. Zelf vind ik het wel wat weg hebben van Painkiller, al zal de nadruk in deze game iets meer liggen op het verhaal en de ontwikkeling van de characters dan op louter hersenloze actie van Painkiller. De grafische engine geeft ongekende beelden weer, die mij doet denken aan games Als Gears of War en UT3.

Daarnaast zijn er veel te weinig goede horrorshooters die mij, en de meesten met mij, weten te boeien. Deze game staat in ieder geval op mijn lijst!Screens zijn van Gamershell.com
Image

Hij is uit
http://binsearch.info/index.php?q=flt-j ... font=small

Speciaal voor M@ck wat toegevoegd. Credits to Herzz van Gamez.
Supernova

[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader

Post by [DR] M@ck [NL] »

Misschien wat meer info en wat plaatjes ofzo?
[DR] M@ck [NL]
Clanleader of Desert Rabbits
clanleader@desertrabbits.com

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Post by [DR] Supernova [NL] »

Daar wachtte ik al op; ty!
Image

[DR] Dash64 [NL]
Member
Member

Post by [DR] Dash64 [NL] »

Ja ~!@#$%^&*&%$#EW@! ik heb vanmorgen om half 7 echt geen tijd om plaatjes bij mekaar te zoeken.
:D

Nou heb ik vanmorgen de download aangezet,opgelet of ik genoeg ruimte had,en toen gaan werken.
Nu is me grabit om een of andere reden op pauze gesprongen nou moet ik hem nog helemaal downloaden. :cry:

BTW Nova bedankt voor de moeite................ook namens M@ck :D
Last edited by [DR] Dash64 [NL] on 25 Oct 2007, 18:23, edited 1 time in total.

[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader

Post by [DR] M@ck [NL] »

Dankje poepert. :P
[DR] M@ck [NL]
Clanleader of Desert Rabbits
clanleader@desertrabbits.com

[DR] Meathead [NL]
Member
Member

Post by [DR] Meathead [NL] »

Jammer dat deze soort games niet voor mij zijn weggelegd,is zeer slecht voor m'n hart,leef me te zeer in :shock:

Ziet er grafisch schitterend uit,kom wel eens bij je kijken Dash :D
Last edited by [DR] Meathead [NL] on 25 Oct 2007, 20:59, edited 1 time in total.

[DR] iceDFire [NL]
Member
Member

Post by [DR] iceDFire [NL] »

zieter leuk uit :O
Oo
Image

[DR] jespertje [NL]
Member
Member

Post by [DR] jespertje [NL] »

Dash, ik geef je een hint, zet dat fucking surround sound systeem van je uit, anders draai je je volgens mij elke keer om als je voetstappen hoort :P
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

fijn dash scheelt mi zoeken. had gister nog plaatjes zitten kijken. echt supervet!

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Me heeft het net geinstalled; wel vieze geluidjes :P
Image

[DR] jespertje [NL]
Member
Member

Wat zijn de systeemeisen?:P kan ze zo 1, 2, 3 niet vinden
Image

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

* Operating Systems: Windows XP / Vista
* Processor: Pentium 2.4 GHz or Athlon XP 2400+
* RAM: 1 GB
* 2x DVD-ROM Drive

* Graphical Card: GeForce 6600 / Radeon X1600
* Sound Card: DirectX 9 Compatible

The following Graphical cards are supported:

* ATI Radeon X1600, X1800, X1900, X1950, HD2900.
* NVIDIA GeForce 6600, 6800, 7100, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8800.

Please note that to date, Clive Barker?s Jericho is not listed as an option in the gaming system requirements test utility, however i am quite sure it will be added asap. In the mean time, please make sure that your PC meets the minimum requirement before attempting the demo install.
Image

[DR] jespertje [NL]
Member
Member

[DR] Supernova [NL] wrote:* Operating Systems: Windows XP / Vista
* Processor: Pentium 2.4 GHz or Athlon XP 2400+
* RAM: 1 GB
* 2x DVD-ROM Drive

* Graphical Card: GeForce 6600 / Radeon X1600
* Sound Card: DirectX 9 Compatible

The following Graphical cards are supported:

* ATI Radeon X1600, X1800, X1900, X1950, HD2900.
* NVIDIA GeForce 6600, 6800, 7100, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8800.

Please note that to date, Clive Barker?s Jericho is not listed as an option in the gaming system requirements test utility, however i am quite sure it will be added asap. In the mean time, please make sure that your PC meets the minimum requirement before attempting the demo install.
Zijn dat de minimale systeem eisen of de voorgeschreven eisen?
Image

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Image

Post Reply