Heey,
ik ben van plan om één dezer weken een Nintendo Wii aan te schaffen. ik zat te twijfelen tussen xbox360 en een Wii.. ik ben er eigenlijk nu nog steeds niet 100% uit maar ik denk dat ik voor de Wii ga. mmar nu mij vraag: hebben jullie al ervaringen met de Wii? goede/slechte? of zouden jullie voor de X360 gaan? en waarom?
thanks!
Nintendo Wii vs Xbox 360
Moderators: Moderators, Staff
- [DR] Enfy [NL]
- Member
Wii: als je van games houd die je moet spelen met anderen. Wat meer beweging in het geheel. grafisch minder van kwaliteit. Van games houden zoals supermario etc. Meteroid prime. Om te bouwen
Xbox360: Veel meer games. Mooiere grafics. Om te bouwen. Veel games die je zelf kan spelen. Grote online community. Multyplayer games. hd-dvd. multyfuntioneel voor muziek en games. Externe HD via usb (500 g voor e10)
Persoonlijk vind ik xbox vetter, echter is de Wii erg leuk op feesjes en met gezelschap. heerlijk melig. Maar voor games.. xbox360 ftw!
Xbox360: Veel meer games. Mooiere grafics. Om te bouwen. Veel games die je zelf kan spelen. Grote online community. Multyplayer games. hd-dvd. multyfuntioneel voor muziek en games. Externe HD via usb (500 g voor e10)
Persoonlijk vind ik xbox vetter, echter is de Wii erg leuk op feesjes en met gezelschap. heerlijk melig. Maar voor games.. xbox360 ftw!
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
-
- Member
ben het helemaal eens met enfy, een wii is echt een gezelschaps console :O
kzou zelf voorn 360 gaan en nadenken over de ps3 want die is ook een stuk goedkopen geworden... Maar de xbox schijnt meer een race console te zijn, in mijn ogen is een console voor racegames (fps op consoles suxxxxx! ) Alleen jammer dat gt5 voor de ps3 is :O
kzou zelf voorn 360 gaan en nadenken over de ps3 want die is ook een stuk goedkopen geworden... Maar de xbox schijnt meer een race console te zijn, in mijn ogen is een console voor racegames (fps op consoles suxxxxx! ) Alleen jammer dat gt5 voor de ps3 is :O
- [DR] Combatwombat [NL]
- Member
Mij lijkt een Wii juist echt tof, natuurlijk vanwege de nunchuck controller en de first party games (Mario galaxy/Paper Mario/Metroid/Zelda...).
Alleen zijn er nog niet veel titels voor de Wii , en als ik het lijstje zow bekijk kunnen we nog wel ff een tijdje wachten tot er weer echt een killerapp uitkomt.
Op de 360 daarenentegen zijn er al veel games te verkrijgen,met schitterende grafics,(met HD-tv ben je helemaal binnen ^^) met natuurijk de mogelijkheid om online te kunnen spelen (erg sterk aan de 360).Men zegt dat de 360 een race console gaat worden...? niet helemaal mee eens ,ook omdat er steeds meer rpgs uit komen omdat het in Japan nog steeds niet lekker loopt met de verkoop cijfers.
Wat een min punt is aan de Wii is dat de meeste third party games die ze uitbrengen, we al eens eerder gezien hebben op andere consoles *ports*
denk aan ps2/gamecube en natuurlijk de virtual console (oude games online kopen van Nes/Snes/turboG/Sega Megadrive/Neo Geo en de n64)
virtual console http://www.vc-reviews.com/available_now.php
Minpunt aan de 360 vind ik is dat als ze zeggen als een game exclusive is dat we het niet 3 maanden later ook te zien krijgen op de ps3 en een jaar later op de pc... (halo/gears of war/lost planet/fable 2)
Maar wat te kiezen???
Persoonlijk ga ik voor de Wii, de games spreken mij meer aan en ook al zijn de grafics minder.. gameplay staat voorop Mario FTW
Alleen zijn er nog niet veel titels voor de Wii , en als ik het lijstje zow bekijk kunnen we nog wel ff een tijdje wachten tot er weer echt een killerapp uitkomt.
Op de 360 daarenentegen zijn er al veel games te verkrijgen,met schitterende grafics,(met HD-tv ben je helemaal binnen ^^) met natuurijk de mogelijkheid om online te kunnen spelen (erg sterk aan de 360).Men zegt dat de 360 een race console gaat worden...? niet helemaal mee eens ,ook omdat er steeds meer rpgs uit komen omdat het in Japan nog steeds niet lekker loopt met de verkoop cijfers.
Wat een min punt is aan de Wii is dat de meeste third party games die ze uitbrengen, we al eens eerder gezien hebben op andere consoles *ports*
denk aan ps2/gamecube en natuurlijk de virtual console (oude games online kopen van Nes/Snes/turboG/Sega Megadrive/Neo Geo en de n64)
virtual console http://www.vc-reviews.com/available_now.php
Minpunt aan de 360 vind ik is dat als ze zeggen als een game exclusive is dat we het niet 3 maanden later ook te zien krijgen op de ps3 en een jaar later op de pc... (halo/gears of war/lost planet/fable 2)
Maar wat te kiezen???
Persoonlijk ga ik voor de Wii, de games spreken mij meer aan en ook al zijn de grafics minder.. gameplay staat voorop Mario FTW
Last edited by [DR] Combatwombat [NL] on 08 Nov 2007, 11:42, edited 1 time in total.
- [DR] 0plank0 [NL]
- Member
ik heb de wii geleent van mijn stiefbroer, had alleen maar wii sports gespeelt en nog zo maria voetbal spel. wii sports verveel ook wel naar een dag.. ik heb nog geen shooters gespeelt. maar lijkt me wel heel vet.. de wii weet precies waar controller zit.. als je met boksen achteruit leunt doet je character dat ook . je moet gewoon van spellen houden die je smane moet spelen, en mario games:P
het internet browser op de wii is wel goed.
het internet browser op de wii is wel goed.
Pure Hard Dance
Kiekeboe
Controlfreak.+?
Kiekeboe
Controlfreak.+?
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
ik denk dat je de xbox360 en de wii niet echt kan vergelijken...
het is al gezecht:
het is al gezecht:
- wii: gezelschaps spellen met wat minder diepgang die in het algemeen toch wat makkelijker op te pikken zijn dan de wat meer hardcore games. het is vooral een experience die binnenshuis geleefd word en is meer geschikt voor de casual gamer. games als wii sports, brain trainer en super mario galexy zijn hier de echte wii games te noemen.
- xbox360: technisch een stuk geavanceerder, veel meer online community en als het gaat om games is het wat meer hardcore. games als project gothem racing, halo 3 en devil may cry zijn hier een schoolvoorbeeld van.