Ik volg tegenwoordig een hele vette anime serie welke ik echt iedereen kan aanraden, kwaliteit alla Death Note / FMA:
- Naam Anime: Code Geass: Lelouch of the Rebellion
- Genre: Science Fantasy, Mecha, Drama, Action
- Hoeveel released episodes: ~ 34 epsiodes waarvan 25 in season 1 en 9 in season 2 (ongoing).
- Hedendaags nog nieuwe episodes: Ja
- Korte Beschrijving: Het verhaal begin wanneer een fictieve natie Britannia (UK) de wereld in zijn greep heeft. Ook Japan wordt aangevallen door de fascistische natie. Door de superieure technologie van Britannia heeft Japan zich moeten overgeven, maar verzet is wel aanwezig. Alle rechten en vrijheden zijn Japan afgenomen, het is nu hernoemd naar Area 11 als bijproduct van Britannia. De hoofdrol personage is Lelouch, een op eerste ogenblik normale student welke de invasie heeft meegemaakt. Hij voelt wraak voor het leed wat hem en zijn (overgebleven) familie is aangedaan, maar realiseerd dat hij niets kan doen. Dit is totdat hij in bezit komt van een mysterieuze gave: de geass. Hij is vanaf dat moment vastbesloten om de wereld te veranderen.
- Waarom aan te raden: Indien je Death Note tof vond, ga je dit ook gaaf vinden. De serie is geniaal in elkaar gezet, zoals alleen de beste Anime makers van Japan dit kunen realiseren. Het verhaal, de actie, de cliffhangers.. erg vet! Daarnaast is de serie nog vrij nieuw, waardoor het makkelijk is om in te stappen. Seizoen 2 is net dit jaar begonnen meende ik.
- Hoeveelheid fillers: Weinig tot geen merkbaar
- Download links / bronnen:
Anime Serie: Code Geass
Moderators: Moderators, Staff
- [DR] Switch [NL]
- Member
Anime Serie: Code Geass
Your opponent is me!!
- [DR] Vinsonite [NL]
- Member
- [DR] Switch [NL]
- Member
Grappige is hoe reclame/sponsering in de serie speelt. In de serie zie je heel af en toe eens iemand een Pizza-hut Pizza eten. Maarja, de pizza-hut ownt ook, dus gg voor dat
Het is niet storend in de serie, maar viel me direct op ^^
In Japan heb je dan natuurlijk ook een enige echte Code Geass pizza-hut Pizza:
IK zou zo een Pizza bestellen
Het is niet storend in de serie, maar viel me direct op ^^
In Japan heb je dan natuurlijk ook een enige echte Code Geass pizza-hut Pizza:
IK zou zo een Pizza bestellen
Your opponent is me!!
-
- Member