BF3 Benelux / Desert Rabbits Gamescom trip

Nieuws over BF3

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader

BF3 Benelux / Desert Rabbits Gamescom trip

Post by [DR] M@ck [NL] »

Door: [DR] MasterX [NL]

Image
Het is inmiddels alweer bijna een week geleden dat de Gamescom plaats vond in Keulen. Met dank aan EA Nederland waren wij uitgenodigd om de BF3 (game)sessies bij te wonen en natuurlijk het spel zelf te spelen. Hoewel we allemaal erg uitkeken naar het spelen van BF3, was dit ook een leuke manier voor de crew om elkaar weer te zien en te spreken. Bovendien was dit ook een uitstekende manier om een praatje te maken met de producers van Battlefield 3. Uiteraard, wat begon met een vroege treinreis, eindigde de dag met een koud biertje in Keulen.

Voor Stephan en mij was dit alweer de tweede keer dat we samen de Gamescom beurs onveilig mochten maken, uiteraard kon Melvin (M@ck) dit keer niet uitblijven. Nadat we elkaar allemaal hadden gevonden kon de reis naar BF3 beginnen. Het was al snel duidelijk dat de interesse van de crew niet alleen bij gaming lag. Onderweg konden we om de verhalen van Melvin genieten en lachen, die hij zo uit zijn mauw schudde zonder zelfs één biertje op te hebben. Daar waar ik soms een oogje dichtkneep, 5 uur opstaan was namelijk vroeg genoeg voor mij, bleek Stephan er ook wat van kunnen.
Image
Gamescom, tha booth.
Voor wie dacht dat de BF3 rij een fabeltje was heeft het mooi mis. Man wat een rij! Helaas konden wij hier niet aan de slag gaan, simpelweg omdat wij de mensen die al 9 uur(!) in de rij hebben gestaan dit niet aan konden doen. In deze booth werd 32v32 conquest gespeeld op de map Caspian Border, wat wij kennen van de meest recente trailer. Als je een van de gelukkig was die slechts een paar minuten hoefde te wachten, kon je op een scherm in de booth zelf een livefeed volgen van spelers die aan het spelen waren. Dit diende schijnbaar als een 'opwarmertje' voor het echte werk.
Voor ons bleef het echter bij het kijken, we werden immers opgewacht voor een speelsessie in de Community Lounge van EA.

Speelsessie

In de community lounge werd de nieuwe gamemode in BF; Team DeathMatch gespeeld, waarbij het de bedoeling is dat je zo vaak mogelijk je tegenstander uitschakelt en zo genoeg punten verdient om het spel te winnen. In ons geval ging het om een 4 v 4 sessie, wat overigens niet wil zeggen dat je niet met meer man kunt spelen. Met Stephan als mijn wingman en Melvin aan mijn overkant kon het spel beginnen. We speelden in het laatste gedeelte van de map Operation Métro en het voelde erg goed en groot aan.
Zoals je in het interview kunt opmerken, werd ik echt overladen door het groot aanbod aan wapens. Natuurlijk probeerde ik zoveel mogelijk wapens uit te testen, maar ondertussen was ik ook bezig de overige 7 spelers te laten zien wie de baas is. Daar waar ik met mijn neus in het spel zat, tikte Stephan mij al snel aan en bracht me terug in de realiteit met zijn beruchte woorden: 'Check dit!'. Ongelofelijk hoe dit spel eruit ziet en hoeveel verschil kleine details maken in het spel! Volgens mij is het niet eerder voorgekomen in een spel, dat je wordt neergeschoten simpelweg omdat jij stilstaat en naar de omgeving kijkt. Ik weet nog dat Stephan een granaat gooide en de 'BOOM' en impact zo indrukwekkend waren dat ik alweer vergeten was dat er drie enemies aan de overkant ons aan het beschieten waren.
Lasers en flashlight zijn wel leuk en aardig om te gebruiken, maar je valt daardoor ook weer meer op. Bovendien zie je dan ook snel een rode waas op je scherm. Het 3D spotten is ook niet meer wat het geweest is, want je zult niet langer meer een driehoek boven iemands hoofd zien wanneer diegene achter cover duikt. Dit heeft tot sommige grappige situaties geleidt dat Melvin en ik tegenover elkaar stonden en elkaar aankeken en toch twijfelden of we nou de enemy waren of niet.
Image
Sommige wapens voelen ook 'groter' aan dan andere, wat ook wil zeggen dat ze meer terugslag hebben. De G3 bijvoorbeeld is erg sterk en doet veel damage, maar wanneer jij je vinger te lang erop houdt merk je dat het wapen een flinke terugslag heeft en bij ieder volgend schot de accuratie achteruit gaat. Ook voor in de verte beperk jij je snel al tot het burst-firen (korte salvo's). Dit gaat vrij simpel en je went je snel eraan. Het is ook niet zo dat één bepaald wapen sterker is dan de ander, het is erg goed gebalanceerd. Natuurlijk geldt hierin ook dat kleinere wapens zoals de UMP-45, meer bewegingsvrijheid bieden en meer overzicht. Vanzelfsprekend zijn dit soort wapens handiger voor close-combat, maar onderschat ook je pistool niet. Ik heb vaak zat mijn pistool moeten trekken en dat ging ook vrij vlot. Pas alleen op dat je geen granaat gooit in een kamer en snel het andere kamertje inrent, want door de splash-damage en breuk van de muur zul jij ook gewoon geraakt worden. Met een oorverdovend geluid tot gevolg ;) De wapens leken al een bepaalde specialization te hebben, aangezien sommige standaard lasers en bepaalde scope bevatten. Je zal in de uiteindelijke versie alles naar je wens kunnen aanpassen. Het menu is daarom ook aangepast en is niet meer hetzelfde als in de pre-Alpha. Dit was vrij overzichtelijk en de vier klasses waren ook meer dan genoeg.
Je zal dus in het spel keuzes moeten maken hoe jij wil spelen en dit komt ook terug in de motto van DICE: 'Play the way you want it'.

Nieuwe features
Naast de Wall-E robot, beter bekend als een EOD, was het ook mogelijk als Recon om een soort drone te plaatsen op het veld. Je zag dan een ouderwetse zwart-wit scherm en kon heen en weer vliegen. Ik was niet in staat om met dat ding te schieten, want het lijkt meer een Recon tool te zijn om de vijanden te spotten.
Wat ons het meest opviel was wel de Mobile Spawnpoint. Niet zeker of de Engineer of Recon dit kon plaatsen, maar je had een soortgelijke Radio Beacon in je handen die je overal op het slagveld kon plaatsen, zodat je daar vervolgens kunt spawnen. Stephan was de squadleader, dus het kan ook zomaar zo zijn dat alleen de squadleader die kan plaatsen. Dit komt ook weer terug in wat DICE aankondigde als 'Squadleader gadgets'. Het zorgde ervoor dat jij niet zomaar willekeurig op het veld verscheen, maar iets achter de frontlinie waar de SL je wilde hebben.

Hoewel we het meest over deze speelsessie konden vertellen, werden we ook uitgenodigd voor een Behind-closed-doors sessie voor de CO-OP versie op de PS3. Het spel zag er grafisch iets minder uit, maar speelde erg soepel en als je denkt dat je met z'n twee'en het spel makkelijker te spelen is, ben je erg ver van huis. Niemand van ons heeft het einde van de missie kunnen halen.
Image
Melvin (M@ck), Shwan en Stephan
Begin van het eind
Nog een kleine twee maanden en dan kunnen we aan de slag. Maar WAUW wat een spel. Ieder woord is te weinig om te beschrijven hoe super dit spel gaat worden. Dan hebben wij slechts twee rondes mogen spelen, maar het moge duidelijk zijn dat wij slechts in deze twee potjes méér hebben gezien dan in eerdere Battlefield games. En net wanneer je denkt dat de dag niet beter kan, konden we lekker na bespreken en nagenieten van de dag in de EA VIP lounge. Met heerlijk een biertje erbij en BF3 op de achtergrond, sloten wij de Gamescom met een grote lach op ons gezicht.
Bekijk interview van EA met de BF3Benelux crew vanaf 12:15
Door: MasterX
[DR] M@ck [NL]
Clanleader of Desert Rabbits
clanleader@desertrabbits.com

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Re: BF3 Benelux / Desert Rabbits Gamescom trip

Post by [DR] Enfy [NL] »

Leuk hoor! :D

[DR] Makoez [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Post by [DR] Makoez [NL] »

Netjes.

[DR] De Veteraan [NL]
Member
Member

Post by [DR] De Veteraan [NL] »

Kijk dat bedoelen we nou,

Een goed vertegenwoordiging internationaal van onze eigen jongens van DR.
Ziet er goed en verzorgt uit jongens, deze ouwe is trots op jullie. en ... om er weer bij te horen.

gr. Pieter allias De Veteraan

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Post by [DR] Supernova [NL] »

Waar waren jullie DR-shirtjes :(

Verder mooi mooi mooi!
Image

[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader

Post by [DR] M@ck [NL] »

Ik had er één bij me!
[DR] M@ck [NL]
Clanleader of Desert Rabbits
clanleader@desertrabbits.com

[DR] MasterX [NL]
Member
Member

Post by [DR] MasterX [NL] »

Volgende keer vertegenwoordigen we DR :D

[DR] iceDFire [NL]
Member
Member

Post by [DR] iceDFire [NL] »

Super!
Oo
Image

[DR] Yellowman [NL]

Post by [DR] Yellowman [NL] »

Homo's :P
''no need to be facetious. Nothing carebear about PvE, most time it takes more tactics than ganking does.'' +1
Image

Post Reply