Veanderingen in Full game tov BETA

Nieuws over BF4

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] M@ck [NL]
Clanleader
Clanleader
Posts: 4462
Joined: 08 Nov 2003, 19:29
Location: Emmen
Contact:

Veanderingen in Full game tov BETA

Post by [DR] M@ck [NL] »

Image
Via het officiële Battlefield Blog bedankt DICE alle BETA spelers voor hun feedback. Aan de hand van al deze feedback hebben ze natuurlijk tijdens de BETA periode al drie updates doorgevoerd, maar in de aanloop naar de release op de 29 (US) tot 31e (EU) zijn er al meer zaken verbeterd. Lees hieronder welke.

Lage frame rate/stuttering
PC spelers hebben wellicht last gehad van een lage frame-rate en een stottering in het beeld. DICE gebruikt al deze informatie om voor de release de game zo goed mogelijk te hebben verbeterd (geoptimaliseerd).

Vastzitten in het laadscherm
Er zijn oorzaken gevonden waarom spelers vast bleven zitten in het laadscherm (voornamelijk op de PC). DICE is hard bezig om de gevolgen weg te nemen en de kans op vastzittende laadschermen te verminderen. De laatste patch in de BETA heeft al bij veel spelers het probleem weten te verminderen.

Hoog CPU gebruik tijdens de BETA
Op de dual, quad en six-core processoren kwam het voor dat de CPU load soms rond de 100% zat op alle cores. De redenen hiervoor zijn gevonden en al zoveel mogelijk verminderd tijdens de BETA patches.

Controller layouts (X360/PS3)
Het aantal opties voor het instellen van je controller is sterk toegenomen, nieuwe lay-outs en alternatieven. Indien je erg gewend was aand e BF3 controller settings, kun je deze nu ook weer activeren door de "Veteran" setting te gebruiken.

Lege server lijsten (X360/PS3)
In de Server Browser kwam het voor dat er veel lege servers werden getoond. Door filter opties nu aan te passen kun je deze eruit filteren. Ook kun je de "Quick Match" optie kiezen om direct in een game te starten met spelers.

De katapult lift (Alle platformen)
Het effect waarbij spelers die op de knop drukken van de lift, de lucht in worden gelanceerd, zal worden gefixed in de volledige game.

Gameplay balancing
De game wordt nog steeds gebalanceerd, en dit zal ook blijven plaatsvinden na de release. Hieronder een hele lijst met veranderingen ten opzichte van de BETA.

Infantry Changes
  • De geluidseffecten die een speler ontvangt na een snelle dood zullen iets zijn aangepast. Het effect van de camera en geluid tussen hits duurde te lang. De wijziging zou de reactie op hits en dood gaan moeten verbeteren.
  • De schietsnelheid van de AK12 in 'burst' os aangepast van 1000rpm naar 750rpm (rpm = rounds per minute). In combinatie met de lage terugslag van het wapen, was het wapen sterker dan de bedoeling in burst.
  • De 'compensator' en 'muzzle brake' wapen toevoegingen zijn aangepast zodat ze ook daadwerkelijk ook minder accuraat worden indien er automatisch wordt geschoten.
  • De accuraatheid tijdens full auto schieten is verminderd en gebalanceerd voor alle automatch schietende wapens. Dit om wapens met een lagere schiet snelheid te verbeteren. Het was in de BETA mogelijk om met de automatische wapens ook nog kills te maken ver buiten het bedoelde bereik.
  • De afstand waarover de kleine ammo en medic packs kunnen worden gegooid is vergroot. Zo is het makkelijker om deze naar je team leden te gooien, zodat ze ook aan deze speler blijven zitten.
  • De kleine ammo pack zal de speler nu direct voorzien van twee nieuwe magazijnen en een totaal van 4 magazijnen in verloop van tijd. Spelers moeten daadwerkelijk op de ammo pack blijven staan om alle 4 te krijgen. Granaten en raketten zijn niet in één keer voorzien, maar krijg je alleen door op een (grote) ammo pack te blijven staan.
  • De vlam (muzzle flash) van de 25mm en 40mm granaatwerpers is vergroot, om ze zo zichtbaarder te maken.
  • Mes aanval en klill event beter op elkaar aangesloten.
  • De tijd beschikbaar om iemand weer tot leven te wekken is toegenomen van 7sec naar 10sec.
Voertuig veranderingen
  • Enkele beschrijvingen van wapens van voertuigen zijn verbeterd.
  • Schade toegedaan door de Stinger en Igla is vergroot, Drie maal schieten op een aanvalsheli moet nu genoeg zijn om ze neer te halen (schade was 25%, nu 35%)
  • Snelheid van de TOW geleide raketten is toegenomen van 50 m/s naar 75 m/s, zo is het ook mogelijk om de snelle Quad te raken.
  • De accuraatheid (bij constant schieten) van de Coaxial LMG op voertuigen is toegenomen, omdat het wapen te zwak was.
  • De schade die de 40mm en 25mm wapens doen op voertuigen is afgenomen, om hiermee het doel van de wapens als anti-infanterie te versterken.
  • De schade die het 1e wapen van de IFVs deed tegen andere voertuigen is afgenomen, ook hiermee het anti-infanterie doel van het wapen te versterken.
  • Problemen verholpen waarbij de granaat van de tank niet altijd in lijn was met waarop werd gericht (had een afwijking naar rechts)
  • Het is nu ook mogelijk om de controllers goed in te stellen voor het gebruik van een joystick. Tevens is de reactiesnelheid tijdens versnellen verbetert.
"Locking" van wapens
  • -RPG7 en SMAW kunnen niet locken op gelaserde doelen (Laser Designated Targets). Dit is niet zoals het in werkelijkheid kan, tevens is het niet gebalanceerd.
  • Sommige projectielen die op een gelaserd doel afvlogen, waarschuwde de bestuurde van het voertuig niet. Dit is nu verholpen. De lock afstand van de MBT LAW raketten is afgenomen van 500m naar 350m. Dit geeft de IGLA zijn rol als het AA wapen voor infanterie.
  • Alle door laser gestuurde raketten doen nu tot maximaal 90% schade aan Aanval en Scout helikopters (was eerst 100%). Dit geeft de helikopters nog de mogelijkheid om de Brandblusser te gebruiken, zelfs indien ze zijn gelaserd.
Algemene veranderingen
  • De score log laat nu sneller een kill zien.
  • De richt hulp op de X360/PS3 is verbeterd, om consistenter te zijn op alle afstanden. De hulp was te sterk op korte afstanden en niet bruikbaar genoeg op mid lange afstand.
PC Specifieke veranderingen
  • Beschrijving van de 'On Foot' toetsenbord instellingen aangepast, er zou CROUCH (TOGGLE) / PRONE (HOLD) moeten hebben gestaan.
  • Een ongebruikte “Underslung” key binding op de PC is verwijderd.
[DR] M@ck [NL]
Clanleader of Desert Rabbits
clanleader@desertrabbits.com

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests