Lord of the Rings Online
Moderators: Moderators, Staff
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
-
- Member
Maar moet je niet gewoon de game kopen en dan per half jaar betalen?[DR] YopeFoniC [NL] wrote:zelf alleen bf2 is al duurder dan een heel jaar dit spel spelen, en dan moet je nagaan dat er voor bf2 ook een server nodig is om op te spelen, wij hebben er een paar dus betalen we ook een bedrag per periode om bf2 te spelen...

-
- Member
-
- Member
Jah, maar als je maar 8,99 per half jaar hoeft te betalen dan ben je logisch gezien goedkoper uit, want de meeste MMORPG's speel ik niet langer dan 1 jaar(en dat is al lang) Dus voor mij is het dan aanzienlijk goedkoper...[DR] Younger [NL] wrote:En het gaat me er niet om de hoeveelheid wat je moet betalen maar om het principe. Ik betaal voor een spel omdat ik dat zovaak en zolang wil spelen als ik kan/wil en niet dat ik er nog eens om moet gaan betalen om het langer dan een bepaalde periode te kunnen spelen.

- [DR] Patchy [NL]
- Member
- [DR] Supernova [NL]
- Forum Admin
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
op de meeste mmo's zit een hibernate functie waarbij je de account tijdelijk uit kan schakelen.[DR] Supernova [NL] wrote:En je kunt het niet stop zetten tijdelijk of wel (als je bijv. op vakantie gaat?)
dat doe je nu toch ook hier bij DR? we betalen met z'n allen voor servers om op te kunnen spelen. zo zijn er velen die betalen voor een server! en niet alleen maar BF2.[DR] Younger [NL] wrote:En het gaat me er niet om de hoeveelheid wat je moet betalen maar om het principe. Ik betaal voor een spel omdat ik dat zovaak en zolang wil spelen als ik kan/wil en niet dat ik er nog eens om moet gaan betalen om het langer dan een bepaalde periode te kunnen spelen.

-
- Member
[DR] jespertje [NL] wrote:Jah, maar als je maar 8,99 per half jaar hoeft te betalen dan ben je logisch gezien goedkoper uit, want de meeste MMORPG's speel ik niet langer dan 1 jaar(en dat is al lang) Dus voor mij is het dan aanzienlijk goedkoper...[DR] Younger [NL] wrote:En het gaat me er niet om de hoeveelheid wat je moet betalen maar om het principe. Ik betaal voor een spel omdat ik dat zovaak en zolang wil spelen als ik kan/wil en niet dat ik er nog eens om moet gaan betalen om het langer dan een bepaalde periode te kunnen spelen.

[DR] Younger [NL] wrote:En het gaat me er niet om de hoeveelheid wat je moet betalen maar om het principe.

Ik heb DR toch niet persé nodig om BF2 ofzo te spelen???? Er zijn zoveel servers om op te spelen voor niet leden van DR[DR] YopeFoniC [NL] wrote:op de meeste mmo's zit een hibernate functie waarbij je de account tijdelijk uit kan schakelen.[DR] Supernova [NL] wrote:En je kunt het niet stop zetten tijdelijk of wel (als je bijv. op vakantie gaat?)
dat doe je nu toch ook hier bij DR? we betalen met z'n allen voor servers om op te kunnen spelen. zo zijn er velen die betalen voor een server! en niet alleen maar BF2.[DR] Younger [NL] wrote:En het gaat me er niet om de hoeveelheid wat je moet betalen maar om het principe. Ik betaal voor een spel omdat ik dat zovaak en zolang wil spelen als ik kan/wil en niet dat ik er nog eens om moet gaan betalen om het langer dan een bepaalde periode te kunnen spelen.

Het schijnt erg moeilijk te zijn om te begrijpen dat ik uit principe niet voor bepaalde periode's wil gaan betalen om een spel te kunnen spelen. En anders speel ik het gewoon niet. Het is MIJN spel dus ik bepaal of ik het wil spelen hoelang ik het wil spelen en wanneer ik het speel. Niet de producent die mij gaat vertellen dat ik geld moet gaan betalen om 60 dagen, 3 maanden, 6 maanden of één jaar mag spelen. IK wil dat allemaal ZELF bepalen!
Niet voor Younger bedoelt:
Voor gesp@m is er het offtopic!
Supernova

- [DR] Enfy [NL]
- Member
Ben het met younger eens.. Ik vind het een smerige streek om mensen niet alleen voor de ontwikkelingskosten te laten betalen. Nee daar verdienen we niet genoeg mee. Dus voeren we ook nog even een kostenplaatjes toe om op ONZE servers te kunnen spelen. Er is geen eens een mogelijkheid zelf een server te fixxen voor zeg je "clan"! blijf het smerig vinden!
- [DR] Bananenbaas [NL]
- Member
Wat bij Lord of the Rings zo is. Je betaald éénmalig €2,99 voor de CD en 10 speeldagen, daarna kan je een abbonement afsluiten met hen voor een bepaald bedrag. In dit geval is dat €8,99 per half jaar.
Persoonlijk vind ik dat niet echt veel. Als je kijkt wat mensen voor WoW betalen.
WoW betaal je eerst voor het spel. En daarna ook nog €25 ofzo per maand, lijkt erop dat je elke maand het spel opnieuw koopt.
Persoonlijk vind ik dat niet echt veel. Als je kijkt wat mensen voor WoW betalen.
WoW betaal je eerst voor het spel. En daarna ook nog €25 ofzo per maand, lijkt erop dat je elke maand het spel opnieuw koopt.
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
bij mmo's moet je ergewoon vanuit gaan dat je maandelijks wat betaald... daar zijn twee duidelijke redenen voor!
- de servers waar je op speelt moeten worden betaald! dit is net als bij BF2 dat er mensen zijn binnen de community die betalen om servers van BF2 in de lucht te houden. het verschil hier is dat bij BF2 niet alle spelers meebetalen voor servers en bij mmo's is dat meestal wel zo.
- een mmo heeft vaak uitbreidingen in de loop der tijd. nieuwe content of nieuwe functionaliteit. voor het ontwikkelen hiervan word dus ook betaald. bij BF 2 bestaat dit ook in de vorm van uitbreidingen en booster packs. het verschil hierin is wel dan bij BF2 je het niet hoeft te kopen en bij mmo's is het verplicht om mee te doen (met uizonderingen daar als uitbreidingen als de burning crusuade voor WoW).
wat je hier ziet is dat sommige mensen bereid zijn een bedrag te betalen per periode en sommige dat wel zijn. maar ik denk dat als je het objectief gaat bekijken dat je dan toch uitkomt dat alle game ontwikkelaars op de een of andere manier toch aan hun geld zullen komen. of het nu het betalen is van een maandelijks bedrag of dat het nu via het huren van servers gaat.
- de servers waar je op speelt moeten worden betaald! dit is net als bij BF2 dat er mensen zijn binnen de community die betalen om servers van BF2 in de lucht te houden. het verschil hier is dat bij BF2 niet alle spelers meebetalen voor servers en bij mmo's is dat meestal wel zo.
- een mmo heeft vaak uitbreidingen in de loop der tijd. nieuwe content of nieuwe functionaliteit. voor het ontwikkelen hiervan word dus ook betaald. bij BF 2 bestaat dit ook in de vorm van uitbreidingen en booster packs. het verschil hierin is wel dan bij BF2 je het niet hoeft te kopen en bij mmo's is het verplicht om mee te doen (met uizonderingen daar als uitbreidingen als de burning crusuade voor WoW).
wat je hier ziet is dat sommige mensen bereid zijn een bedrag te betalen per periode en sommige dat wel zijn. maar ik denk dat als je het objectief gaat bekijken dat je dan toch uitkomt dat alle game ontwikkelaars op de een of andere manier toch aan hun geld zullen komen. of het nu het betalen is van een maandelijks bedrag of dat het nu via het huren van servers gaat.

-
- Member
- [DR] Patchy [NL]
- Member
je wel[DR] Supernova [NL] wrote:En je kunt het niet stop zetten tijdelijk of wel (als je bijv. op vakantie gaat?)

men account blijft dacht 6 maanden bestaan als je niet betaald. maar volgens mij is die tijd al weer langer geworden.
- [DR] YopeFoniC [NL]
- Member
het is nu idd een jaar. en je kan ook met ruime korting nu via een bankrekening overschrift betalen.[DR] Patchkiller [NL] wrote:je wel[DR] Supernova [NL] wrote:En je kunt het niet stop zetten tijdelijk of wel (als je bijv. op vakantie gaat?)ik betaal met Gamecard.. zijn voor 60 dagen. als die tijd op is blijft mijn account "frozen" todat ik een nieuwe kaart code invoer.
men account blijft dacht 6 maanden bestaan als je niet betaald. maar volgens mij is die tijd al weer langer geworden.

- [DR] Bananenbaas [NL]
- Member