Film Tips

Films, filmpjes en tv programma's

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] Yellowman [NL]

Post by [DR] Yellowman [NL] »

[DR] Switch [NL] wrote:Image

Film Tip: '300'

Als je van epische gevechten houdt, is dit jouw film. Een nieuwe manier van filmmaken is innovatief en erg goed gemaakt.

Een film gebaseerd op de comic van Frank Miller (Sin City), 300 gaat over de veldslag (the battle of Thermopylae) tussen Koning Leonidas en zijn 300 man tellende leger tegen het Persische leger van Xerxes.

Verwacht een historisch correcte film gecombineerd met special effect uit films zoals the matrix.

:!: Zeker een aanrader om te kijken :!:
Gezien in de bios en vond het een rete vette film. De special efftects zijn zeker bruut. Maar als je van een super goed verhaal houd enzo zou ik er niet naar kijken want het verhaal opzich is een beetje slap. Maar als ze zouden willen kunnen ze er zo een LOTR film van maken.
Ik had namelijk de hele film het gevoel dat er zo veel over werd geslagen om de tijd te halen van 1 film.
Maar goed al bij al super film :D.
''no need to be facetious. Nothing carebear about PvE, most time it takes more tactics than ganking does.'' +1
Image

[DR] Smilehunter [NL]
Member
Member

Post by [DR] Smilehunter [NL] »

Ik heb 300 ook gezien en hij viel mij tegen :( Idd hele goede special effects maar het verhaal slaat nergens op :P

Als je gewoon lekker spektakel wil zien moet je bij deze film zijn :P

Ikzelf vindt het verhaal van die slag haast mooier dan de film. Maar je moet er ook bij stil staan dat de film gemaakt is aan de hand van het stripverhaal.

Hijs wel ok om te zien dus 8) alhoewel gladiator, braveheart en ben hur>300 :P
Image

[DR] MasterX [NL]
Member
Member

Post by [DR] MasterX [NL] »

Hot fuzz? :P

[DR] Vinsonite [NL]
Member
Member

Post by [DR] Vinsonite [NL] »

300 vind ik persoonlijk een geweldige film.
Laatst met Bassweb in de bioscoop gezien.
Frank Miller heeft het verhaal voor zijn strip gebasseerd op het werkelijke verhaal. En de film is gebasseerd op de Strip van Frank Miller.
Verder vind ik het verhaal heel goed.

@Smile, de film laat een 'historisch' moment zien. En verteld niet -zoals Gladiator, Braveheart en Ben Hur doen- hoe het allemaal is gegaan.
Dan zul je de strip moeten lezen. Het is een koning die zijn troon niet opgeeft omdat hij zich bedreigd zou moeten voelen. Maar hij vecht liever.
Prepare For Battle zoals ze zeggen hehe...

Enjoy the movie zou ik maar zeggen voor de anderen...

@MarsterX, Hot Fuzz wordt geweldig denk ik..
Life is fucked up.. Fuck it..

[DR] CHTH [NL]
Member
Member

Post by [DR] CHTH [NL] »

Hoe heette die film ook al weer naar dat duitse boek dat geschreven is door een kind.
Aragon of Aragorn.....kan op allebei niks vinden op torrent sites.....kom steeds op LOTR uit :P
Image

[DR] Boom [NL]
Member
Member

Post by [DR] Boom [NL] »

eragon? :)

dat gaat over een boer ofzo dat dan een draak kan besturen :P
Play hard... BUT play fair!

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

erogon moet je lezen en niet kijken.. geloof me als fantasy boeken verzamelaar kan ik je vertellen dat de film ZUIGT!!!!!!! dus... boek lezen. heb je als eerste editie en getekend door de schrijver.. vette additie voor mijn verzameling!

Over 300. dit is idd een stuk geschiedenis. In die tijd was sparta de plek waar de beste oorlogslui vandaan kwamen. en de koning heeft ook idd met 300 man een leger verslagen dat vele malen groter was. niet zoveel als word gezien in de film natuurlijk. Dat was toen al een leger van enig formaat. Het is ook idd zo dat door een feestdag er niet werd aangevallen door het totale leger 4000 man.

De brizantijnen zeg maar het "azie" was toen zo groot en rijk dat het griekenland uit elkaar haalde door steeds fracties om te kopen. Hierdoor kon er nooit echt 1 griekenland komen. athene, macedonie, carintie etc, etc. uiteindelijk heeft de macedonisce koning philip dat wel gedaan. en zijn zoon alexander de grote kent een ieder wel!! :D

Maar leonidas was idd de koning die dat heeft geflikt.. Ik lees ook david gemmel en die heeft er boeken over geschreven gebaseerd op history... aanrader!
Last edited by [DR] Enfy [NL] on 15 Apr 2007, 18:21, edited 2 times in total.

[DR] CHTH [NL]
Member
Member

Post by [DR] CHTH [NL] »

Bedankt Boom en nFy, dat is hem idd.

Zou je ook een audioversie van dat boek hebben....ben namelijk niet zon lezer :P
Image

[DR] Smilehunter [NL]
Member
Member

Post by [DR] Smilehunter [NL] »

[DR] Enfy [NL] wrote:eragon moet je lezen en niet kijken.. geloof me als fantasy boeken verzamelaar kan ik je vertellen dat de film ZUIGT!!!!!!!

Over 300. dit is idd een stuk geschiedenis. In die tijd was sparta de plek waar de beste oorlogslui vandaan kwamen. en de koning heeft ook idd met 300 man een leger verslagen dat vele malen groter was.
De boeken zijn nou ook niet echt geniaal vind ik als mede-fantasy verzamelaar :wink: Die boeken van David Gemmel staan idd op mijn lijstje om te lezen :) ben zelf net klaar met de kushiels dart serie (wel geniaal).

En als je geschiedenisles gaat geven doe dat dan wel goed :P Al waren de spartanen nog zo dapper ze zijn toch echt met zijn allen doodgegaan (de koning helemaal). Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Thermopylae
Image

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Post by [DR] Supernova [NL] »

[DR] Smilehunter [NL] wrote:
[DR] Enfy [NL] wrote:eragon moet je lezen en niet kijken.. geloof me als fantasy boeken verzamelaar kan ik je vertellen dat de film ZUIGT!!!!!!!

Over 300. dit is idd een stuk geschiedenis. In die tijd was sparta de plek waar de beste oorlogslui vandaan kwamen. en de koning heeft ook idd met 300 man een leger verslagen dat vele malen groter was.
De boeken zijn nou ook niet echt geniaal vind ik als mede-fantasy verzamelaar :wink: Die boeken van David Gemmel staan idd op mijn lijstje om te lezen :) ben zelf net klaar met de kushiels dart serie (wel geniaal).

En als je geschiedenisles gaat geven doe dat dan wel goed :P Al waren de spartanen nog zo dapper ze zijn toch echt met zijn allen doodgegaan (de koning helemaal). Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Thermopylae
Feist \0/ _0_
Image

[DR] CHTH [NL]
Member
Member

Post by [DR] CHTH [NL] »

Hmm heb de film nou gevonden...is de tracker kapot :P :'(

"Mosterd met worst" :P
Last edited by [DR] CHTH [NL] on 15 Apr 2007, 16:18, edited 3 times in total.
Image

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Je bent als mosterd na de maaltijd :D
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

ik heb ook nooit beweerd dat hij bleef leven.. zei alleen dat hij ze had verslagen. Men ziet het als een overwinning om met 300 man een leger af te houden he!

en smiley waaaruit bestaat jouw verzameling nog meer dan?

p.s. ik vind eragon een goed boek. niet geniaal, echter zei ik dat hij beter het boek kon lezen dan de film kijken en das echt zo.

en Raymond E. Feist roelt magician is 1 van min favorite boeken. Ik heb het 25 jarige jubileum boek met goude pagina's zit nog ingesealed!! Prachtig..

Ik heb net het eerste deel uit van de kushiel serie, ik vond het begin erg warrig, maar het boek werd steeds beter. wel vreemd dat het gebaseerd is op SM! :D Ook hier heb ik 1st edition 1 print van met handtekening!

Maar mijn favoriet is George R.R. Martin. Game of thrones is echt geniaal!! :D

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Raymond Feist en Janny Wurts, daar heb ik zelf van genoten :)
Image

[DR] Vinsonite [NL]
Member
Member

Post by [DR] Vinsonite [NL] »

[DR] Supernova [NL] wrote:Raymond Feist en Janny Wurts, daar heb ik zelf van genoten :)
Ken ik nog niet..

Ben het eens met Enfy over Eragon, alhoewel ik het nog niet gelezen heb
weet ik 100% dat het veel beter is dan film.
De film was veel te kort en is veel te veel uitgehouden (bron: www.moviemeter.nl)
Verder ben ik een Lotr fan..

Nu lees ik 'De wereld van Sofie' een roman over Filosofie..
Verder voor de fantasy lovers is dit wel een aanrader:
Gormenghast van Mervyn Peake
Life is fucked up.. Fuck it..

Post Reply