Platte TV kopen, welke ?

Plaats hier info over alles wat te maken heeft met PC's (onderdelen, problemen, etc.)

Moderators: Moderators, Staff

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

@ gestoorde;

Waarschiijnlijk wel, afstelling brengt echt leven in je tv omdat de kleuren natuurlijk zijn afgesteld.
In het begin is het wennen, maar na een week ben je " ingekeken" zoals het gezegd word.
Dit komt omdat je hersens gewend raken aan de beelden, omdat ze er elke dag mee geconfronteerd worden.
Echter hoe langer je kijkt hoe meer dingen op gaan vallen.
Meestal zie je bij mensen ghosting of zeer felle kleuren en dat is erg lelijk.
ghosting is als het beeld als een bijna doorzichtig randje naast voorwerpen en mensen verschijnt. dit is na calibratie verdwenen en maar alles erg scherp.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

@yope;

inbranden van Plasma's kan alleen gebeuren als je lang een statisch beeld hebt. Dit gebeurd niet als je film kijkt of gamed. Ik heb over de pioneers en panasonics nog geen negatieve review gelezen qua inbranden.

[DR] Born [NL]
Location: Het is groot en rond en er lopen ongeveer 6 miljard mensen op, ra ra wat is het ....

Post by [DR] Born [NL] »

Zo wat een lappen aan tekst ! Geweldig :lol:

Het budget speelt natuurlijk een grote rol, ook moet er rekening mee worden gehouden dat de afstand tussen scherm-->kijkplek niet ontzettend groot is. Hierbij dus even wat specs en toevoegingen.

Budget = +/- 800
Afstand scherm-->kijkplek = 2 tot 2.5 meter zeker niet meer !

Kijkhoek is ook erg belangrijk, zodat je ruim van opzij nog goed zicht hebt, over gehele bank groote, meter of 3 breedte bij een kijkafstand van 2 meter.

Je hebt er niet zoveel aan als je alleen maar zelf recht voor de TV zicht hebt.

Kun je hier wat mee Enfy, wat is een goeie keus?
"Some days you are the Pigeon...Some days you are the Statue"
Image

[DR] Patchy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Patchy [NL] »

Scheer en Foppen had deze week dacht ik een 40inch Philips in de aanbieding voor €555,-
zag er op zich niet verkeerd uit dat TVtje.

http://www.scheerenfoppen.nl/shop/index.php

hmm was dus een 32inch LCD voor 599,- ;)
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Ok, daar kan ik wel wat mee.
Gezien de afstand moet je een tv grote hebben die niet te klein is maar ook niet te groot word.
Daarom is 37" - 40" denk ik een prima maat.
qua budget denk ik dat dit de beste tv's zijn voor je geld.

37"
1] panasonic tx-37lzd800
Prijs e845
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 00/217264/

2] sony kdl-37w5500
Prijs e759
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 00/310156/

3] panasonic tx-37lzd85
Prijs e768
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 85/217262/

40"
1] sony kdl-40w5500
Prijs e812
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 00/310150/

Andere merken geven meer beelddiagonaal voor je geld maar niet beter.
plasma die goed is is boven je budget en voor die afstand niet aan te raden.
LED heeft een problemen met greyscaling en afstellen is moeizaam en het resultaat is niet optimaal. nog even wachten op de techniek.

[DR] YopeFoniC [NL]
Member
Member

Post by [DR] YopeFoniC [NL] »

[DR] Enfy [NL] wrote:@yope;

inbranden van Plasma's kan alleen gebeuren als je lang een statisch beeld hebt. Dit gebeurd niet als je film kijkt of gamed. Ik heb over de pioneers en panasonics nog geen negatieve review gelezen qua inbranden.
de panasonic die we bij joost.com hadden had wat last van het inbranden van menutjes van onze speler (die gingen voor de reclame eens in de 10-20 minuten een 30 seconden reclame over de video) na een paar dagen was het al goed te zien waar dat zat. na een maand was hij niet meer bruikbaar voor andere dingen dan onze speler (dan viel het niet op)

misschien is het een uitzondering maar persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit in combinatie met dat ik mijn film niet even een uurtje op pauze kan zetten zonder gevolgen plus nog een keer de stroom kosten het niet waard om te kijken naar een plasma TV. ik zit achter behoorlijk wat schermen en heb al veel materiaal in mijn handen gehad maar ik kan niet zeggen dat ik echt blij werd van de plasma's... ten opzichte van de nieuwe led's waar je met een goed ingestelde TV een zeer bevredigend resultaat kan krijgen...
Image

[DR] YopeFoniC [NL]
Member
Member

[DR] Patchkiller [NL] wrote:Scheer en Foppen had deze week dacht ik een 40inch Philips in de aanbieding voor €555,-
zag er op zich niet verkeerd uit dat TVtje.

http://www.scheerenfoppen.nl/shop/index.php

hmm was dus een 32inch LCD voor 599,- ;)
staat voor me neus en ik ben er best tevreden mee...
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Sorry yope, maar plasma's met LED's vergelijken slaat nergens op.
Plus dat als jij je film een uur stilzet en daar naar gaat kijken klopt er iets niet! :D
Maar serieus, beetje logisch dat je dat blijft zien met wederkerende reclame/menu's, dan brand een LCD ook in. Zou met LED waarschijlijk ook gebeuren.

Kwaliteit LED is niet te vergelijken met de andere twee. en als jij zegt dat je dat verschil niet ziet, prima, de rest van de videogeeks wel.

[DR] YopeFoniC [NL]
Member
Member

[DR] Enfy [NL] wrote:Sorry yope, maar plasma's met LED's vergelijken slaat nergens op.
Plus dat als jij je film een uur stilzet en daar naar gaat kijken klopt er iets niet! :D
Maar serieus, beetje logisch dat je dat blijft zien met wederkerende reclame/menu's, dan brand een LCD ook in. Zou met LED waarschijlijk ook gebeuren.

Kwaliteit LED is niet te vergelijken met de andere twee. en als jij zegt dat je dat verschil niet ziet, prima, de rest van de videogeeks wel.
ik zeg niet dat het verschil niet zie... maar in het algemeen ben ik persoonlijk gewoon meer tevreden met de LED en LCD producten die ik in mijn handen heb gehad. natuurlijk zijn de kleuren van een plasma rijker en is zwart echt zwart ipv dat je donkere kamer helemaal oplicht met een zwart LCD scherm. maar als ik de genoemde voor en na-delen bekijk denk ik persoonlijk dat het het niet waard is.

ps: diezelfde player draaide op een ander scherm (LCD) ook 24/7 zonder inbranden...
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Re: Platte TV kopen, welke ?

Post by [DR] Enfy [NL] »

Maare Born wat heb je nu gekocht?

[DR] Born [NL]
Location: Het is groot en rond en er lopen ongeveer 6 miljard mensen op, ra ra wat is het ....

Post by [DR] Born [NL] »

[DR] Enfy [NL] wrote:Maare Born wat heb je nu gekocht?
Ik heb nog niets gekocht, heb even staan meten. Maar ik denk dat ik voor die 2e optie ga van 37", die van sony.
Ik ga deze week ergens besluiten.

40" is echt TE groot, en 37" ik denk dat die perfect past, alleen zou ik dat graag eerst testen, maar dat gaat niet makkelijk.

Hoe het scherm er echt uitzien als hij aanstaan kan je pas zien als hij er is natuurlijk, vandaar nog beetje twijfel.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Goede keus hoor,
Ik heb de voorganger ervan allen dan 40".
Het is altijd moeilijk kiezen als TV's naast elkaar staan.. in een showroom.
Maar geloof me dat je niet teleurgesteld zal zijn.
Als nodig kom ik wel helpen instellen, zodra hij er is.

[DR] Born [NL]

Post by [DR] Born [NL] »

[DR] Enfy [NL] wrote:Goede keus hoor,
Ik heb de voorganger ervan allen dan 40".
Het is altijd moeilijk kiezen als TV's naast elkaar staan.. in een showroom.
Maar geloof me dat je niet teleurgesteld zal zijn.
Als nodig kom ik wel helpen instellen, zodra hij er is.
Dat lijkt me een top idee.
Ik heb nog wel wat vraagjes e.d, kan ik je anders even bellen en even overleggen, of teamspeak of iets dergelijks :lol: ? Vanavond misschien, als jouw dat uitkomt ?

Laat maar even weten.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

heb net de nacht gehad, bel maar rond 16:00 ben ik wel wakker.

Post Reply