Nieuwe laptop..

Plaats hier info over alles wat te maken heeft met PC's (onderdelen, problemen, etc.)

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] Sjaakiej [NL]
Member
Member

Nieuwe laptop..

Post by [DR] Sjaakiej [NL] »

Heren,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor de standaard huis zaken, dus niet om te gamen...
Wat het wel aan moet kunnen is het afspelen van 1080p films.

Ik heb een budget van ongeveer 500 euro's.

Ik zit zelf te twijfelen tussen
http://www.laptopshop.nl/product/199900 ... 052sd.html
en
http://www.laptopshop.nl/product/211772 ... 320sd.html

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

Eigenlijk zit ik ook met de vraag of ik voor een amd moet gaan of een intel i5, aangezien het prijs verschil nogal groot is?

Alvast bedankt!!

EDIT: 15,6 inch aub
Spoiler: show
Image

[DR] SubZer0 [NL]
Member
Member

Re: Nieuwe laptop..

Post by [DR] SubZer0 [NL] »

Toen ik op zoek ging naar een nieuwe laptop heb ik een post gemaakt op het tweakers forum, aangezien ik er ook niet uit kwam. Ik had dankzij de post door binnen twee dagen een geschikte laptop gevonden en besteld.

Als je voor 500 euro een laptop voor huis zaken wilt hebben maakt de CPU niet zo heel veel uit naar mijn mening. Zelf ben ik een Intel fan, omdat ik van mening ben dat deze chip stabieler is dan AMD wat voor mij een fijner gevoel geeft aangezien ik wil gamen met mijn apparaten. Daarnaast gebruik ik 3D studio max bijna wekelijks, waar ook aardig wat rekenkracht voor nodig is. Maar als je het hebt over het kijken van een film, of het typen van een document in Word kan je net zo goed voor een AMD gaan naar mijn mening.

Van de twee links die je geeft zal mijn keuze voor jou doeleinden richting de AMD gaan. Een laptop breid je meestal niet uit met hardware, je zal niet een nieuwe CPU erin plaatsen of het RAM geheugen uitbreiden (althans dat doe ik niet :P). De AMD is iets sneller dan de Intel en heeft 6GB RAM tegen 4GB voor de Intel, wil je wel uit gaan breiden dan kan dat met de Intel weer wel (tot 8GB) en met de AMD niet (zit aan zn max). De AMD heeft daarnaast een numeriek veld, wat voor je huiszaken best wel prettig kan zijn voor invoer. De intel heeft dit niet. En tot slot ondersteund de AMD USB 2.0 en 3.0, terwijl de Intel alleen 2.0 ondersteund.

Post Reply