Crysis

Info van andere game releases, patches, reviews en previeuws.

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] Vinsonite [NL]
Member
Member

Crysis

Post by [DR] Vinsonite [NL] »

Image
[*]Ontwikkelaar: Crytek
[*]Uitgever: EA Games
[*]Release: Q4 2006
[*]Officiele site: http://www.crysis-game.com

Image

In Crysis gaan we met een expeditie mee om een mysterieuze landing op een eiland te ontrafelen. Al snel komen ze achter wat het ''object'' is en dan breekt het hel los...

Image

Dat Crysis niet ‘slechts’ een mooiere versie van Far Cry wordt blijkt uit de gameplay die Crytek in de game aan het proppen is. Was Far Cry een game die je in staat stelde verschillende paden te kiezen en tegenstander voorschotelde die iedere keer toch weer net iets anders reageerden, in Crysis gaat men net iets verder. Naast bewegingsvrijheid zal er ditmaal ook veel aandacht worden besteed aan de vrijheid van de ontwikkeling van de krachten van het door jou gespeelde karakter. Crytek wilde dit echter niet doen aan de hand van beproefde paden zoals deze regelmatig worden gebruikt in Role Playing Games waarin je de klok erop gelijk kunt zetten waneer er weer een upgrade aan zit te komen. De Duitsers kozen er echter voor een soort futuristisch pak te maken dat die van ons aller Gordon Freeman voorbij streeft.

Want het zogehete Nano Muscle Suit is een typisch gamesuit als ik het zo mag omschrijven. Het beschermd niet alleen tegen aanvallen of giftige stoffen maar geeft ook energie aan verschillende krachten in het pak. De vier te onderscheiden krachten zijn: krach, snelheid, pantser en genezing. Het is aan jou, de speler, te bepalen aan welk van deze vier krachten je de energie van je paktoewijst en in welke mate. Stuur je alle energie naar bijvoorbeeld snelheid dan ben je instaat kogels te ontwijken en menig vijand te snel af te zijn. Zelfde zichzelf verklarende resultaten zie je wanneer je de kracht richten de andere krachten verdeeld. Het is gelukkig niet zo dat je moet wachten tot je een bepaald punt hebt bereikt in de game om de energie te herleiden want dit kun je op ieder gewenst moment doen.

Pas later in de game wordt het pak met nog een paar leuke trucjes uitgerust die het uit zijn mouwen kan toveren. Geheel in de stijl van de populaire game franchise Splinter Cell bezit het pak enkele stealt mogelijkheden. Zo is er de Temparture Cloak die je lichaamstemperatuur dusdanig afkoelt dat de buitenaardse tegenstanders je moeilijk kunnen zien. De Sound Dampener slokt al het geluid binnen een bepaald aantal meter rond jou op zodat je geruisloos kunt rondsluipen. Helaas voor alle mensen die hier een makkelijk spel denken te herkennen: ze eisen nogal wat energie op dus je kunt ze maar op spaarzame momenten inzetten. Ook is het afhankelijk van het caliber wapen dat je gebruikt. Zo zal de Sound Dampener meer energie gebruiken wanneer er zwaardere gun in stelling wordt gebracht dan een lullig pistooltje. Over wapens gesproken de volgende keer zal ik meer in gaan op de te verwachten wapens in Crysis.

- Peter Pool, Project coördinator GameZ

Image

Crysis maakt gebruik van Crytek nieuwe engine: CryEngine 2. Deze engine maakt gebruik van de nieuwe DirectX 10 van Microsoft. Gelukkig is Crysis ook nog op DirectX 9 speelbaar voor Windows XP maar dan mis je vrij veel eyecandy. Dankzij de hocus pocus van DirectX 10 zien we aan de screenshots en trailers dat de graphics érg dichtbij de realiteit komen. Van prachtige 3D wolken tot rook van een explosie die realistisch met de wind meegaat en daarmidden nog veel details waar je ''wow'' tegen zegt zoals Neo in The Matrix.

Far Cry kende destijds al niet al te lage systeemeisen. Crysis zal nog hogere vereisten bezitten. Zo zou een AMD Athlon 64 CPU al tot de minimale eisen behoren. De ontwikkelaar zou de onderstaande informatie bekend gemaakt hebben. De minimale eisen zijn als volgt:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

De echte veeleisende gamers zullen echter een betere PC moeten bezitten die neerkomt op de volgende minimale vereisten:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Bron systeemeisen: Evilgamerz

Image

Image

- Crysis E3 2006 On stage demo
- Crysis CryEngine 2 demonstratie HD
- Crysis CryEngine 2 demonstratie
- Crysis ontwikkelaar interview
- Crysis Gameplay #1
- Crysis Gameplay #2
- Crysis Gameplay #3
- Crysis Gameplay #4
- Crysis Gameplay #5
- Crysis Gameplay #6

Image

- Officiele site
- Gamespot
- GameZ #1
- GameZ #2
- Crysis Planet

Copy paste Gamez forum :)

Post by: Nova

(Nieuwe) Trailer van Crysis...
http://stage6.divx.com/WBB-Magazine-HD- ... World-(HD)

Het lijkt mij Ubervet..
Moet wel eerst een DX10 kaart hebben.. Bladiebla!...
Maar ja, in ieder geval lijkt het mij vet..
Wat vinden jullie van deze game?

http://stage6.divx.com/Game-Comparisons ... e-Fight-HD
Met DX9 lijkt hij nog wel te spelen zijn?
Life is fucked up.. Fuck it..

[DR] Switch [NL]
Member
Member

Post by [DR] Switch [NL] »

TE systeem vergend.. systemen die dit op degelijke fps kunnen draaien zijn niet betaalbaar.. echt belachelijk :roll:

Tot over 3 jaar :P

Is dat nu echt iets om trots op te zijn ?: "Best Graphics".. echt ongelovelijk wat je met een 600 euro kaart allemaal kan doen!! :P

Mocht je er geld voor over willen hebben om hem op de release te kunnen spelen zou ik dat wel zeker doen :)
Ziet er uit als een leuk spel
Your opponent is me!!
Image

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Die game makers houden geen rekening met mensen. Ze gaan er gewoon van uit dat we dat neertellen! Das het mooie van een xbox en ps3, gewoon doen met de spullen die erin zitten.. das programeren!

[DR] Bananenbaas [NL]
Member
Member

Post by [DR] Bananenbaas [NL] »

Wanneer is Crysis te downloaden? :P Ik ben nu Call of Juarez DX10 aant downloaden 8)

[DR] Catchid [NL]
Member
Member

Re: Crysis

Post by [DR] Catchid [NL] »

[DR] Vinsonite [NL] wrote:(Nieuwe) Trailer van Crysis...
http://stage6.divx.com/WBB-Magazine-HD- ... World-(HD)
pffff, moet ik een of ander DivX gedoe downloaden en installeren, heb ik dat gedaan zegt hij dat ik nog steeds dat gedoe moet installeren :/ krijg hem niet aan de gang :(

[DR] Bananenbaas [NL]
Member
Member

Open met IE of Firefox... www.opera.com is natuurlijk de beste ;)

[DR] gestoordegek [NL]
Member
Member

Post by [DR] gestoordegek [NL] »

Systeem-eisen vallen wel mee:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

De echte veeleisende gamers zullen echter een betere PC moeten bezitten die neerkomt op de volgende minimale vereisten:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Leuke filmpjes die een indruk geven van de mogelijkheden:

http://www.youtube.com/watch?v=K06qgounEoE
http://www.youtube.com/watch?v=P9Ls2TyXuws

[DR] Dash64 [NL]
Member
Member

Post by [DR] Dash64 [NL] »

Yep en het verschil tussen dx9 en dx10 stlet ook niks voor LOOOOOOOOL

http://www.ownage.nl/news/20691/

Maarzelfs met dx9 indrukwekkend

[DR] MasterX [NL]
Member
Member

Post by [DR] MasterX [NL] »

en die gameplay van crysis is niet eens zo leuk :?

[DR] Combatwombat [NL]
Member
Member

Post by [DR] Combatwombat [NL] »

Wel goor is die 1rste trailer van vinny, waarin op et laatst zow staat van *The years biggest single-and multiplayer shooter is almost ready_are you...* Mentaal wel, pc niet ............

[DR] Bananenbaas [NL]
Member
Member

http://www.gametrailers.com/player/22411.html

:D

Ik zit hier echt op te wachten! 8)

[DR] iceDFire [NL]
Member
Member

Post by [DR] iceDFire [NL] »

keb me eigenlijk nooit echt bezig gehouden met deze game, kebter natuurlijk wel van gehoord, dat het grafisch gezien de "beste" game zou worden...blablablabla....

Maar nu ik die filmpjes gezien heb, moet ik zeggen dat het er echt super uit ziet, kzal het spel vast en zeker wel kunnen spelen, natuurlijk niet op et hoogst met mijn agp x1950 pro :p. Rond februari hoop ik mijn mobo+gpu te vervangen, ligt er net aan wanneer de nieuwe generatie dx10 kaarten komt, en of ik op dat moment het geld heb :P. IIG dan kan ik mijn cpu tenminste overclocken (khoop op minimaal 3ghz voor 24/7 :P), aangezien mijn "tijdelijke" budget mobo het nu niet toelaat :(

Als het dan niet mogelijk is om het spel soepel te laten draaien op gemiddelde settings, dan zal ie nooit soepel draaien. :p

Maar de gameplay moet me natuurlijk ook aanspreken he :D
Oo
Image

[DR] Vinsonite [NL]
Member
Member

Post by [DR] Vinsonite [NL] »

:shock:

Nog beter dan ik had verwacht!!
Life is fucked up.. Fuck it..

[DR] MasterX [NL]
Member
Member

Post by [DR] MasterX [NL] »

mjah, trailer maakt je zowieso geil.. Dus het heeft geen zin om op basis van een trailer te gaan beoordelen :P Als ik zo naar die gameplay video's kijk, is het een vet saai game :P

[DR] Bananenbaas [NL]
Member
Member

Nogmaals Master.X jij gaat zooo branden :twisted:

Post Reply