Guild Wars 2 algemeen

Nieuws over Guild Wars 2

Moderators: Moderators, Staff

Post Reply
[DR] Yellowman [NL]

Guild Wars 2 algemeen

Post by [DR] Yellowman [NL] »

Image

Omdat ik me verveel en hunker naar nieuwe informatie over de volgende game, open ik dit topic. Ik heb het over Guild Wars 2. Vele van jullie zullen komen trollen over roze capes enzo. Prima, maar ik weet dat er mensen zijn die zich wel heel erg verheugen op deze game. Ik hoop daarom ook dat iedereen die zicht er voor interesseert dit topic aanvult met nieuwtjes over GW2!!

Guild wars 2 is een een MMORPG die wordt gemaakt door ArenaNet en NCsoft ook wel bekend van o.a. Guild wars en Aion. De reden waarom dit ''the most expected'' MMO van dit moment wordt genoemd is dat ze (bijna) alle standaard aspecten van een MMORPG overboord hebben gegooid. Een grote verandering is dat er bijvoorbeeld geen heal class in zit zoals bij andere MMO's.
Verder kan ik een eindeloos verhaal typen maar dat lezen jullie toch niet daarom deze korte opsomming inclusief de links waar alle informatie en filmpjes te vinden zijn van GW2.

Totaal is te kiezen uit 5 races namelijk:
- Asura (kleine opneukertjes)
- Charr (oversisde varkens)
- Human (pro race)
- Norn (reuzen)
- Sylvari (boom neukers)
http://www.guildwars2.com/en/the-game/races/

Elk van deze races is te kiezen uit 8 professions namelijk:
- Mesmer
- Engineer
- Thief
- Guardian
- Necromancer
- Ranger
- Warrior
- Elementalist
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/

Paar bijzonderheden:

Dynamic events
Normaal gesproken ben je gewend om een stadje binnen te komen en daar een bak met NPC's aan te spreken die een vraagteken boven hun hoofd hebben. Vervolgens ga je een voor een de quests afwerken. Hierna kom je op een punt dat je steeds meer xp moet hebben en dus de quests niet meer afdoende zijn om je naar het volgende level te brengen. Conclusie eindeloos saai grinden (monsters killen, monsters killen en na 500 monsters nog steeds monsters killen). Bij GW2 is dat ten einde. Hier heb je namelijk geen vaste quests (wel 1tje dat is je personal story line maar dat laat ik ff buiten beschouwing). Je kunt gewoon in de wereld rondlopen en dan bieden deze zogenoemde ''dynamic events'' zich aan.
Voorbeeld: Je komt een stad binnen en die wordt aangevallen door centaurs. Jou event wordt dan ''protect the city from the centaur raid''. Mocht je ****** hebben aan die city loop je gewoon weg. Als je dan terug komt na een paar uur in deze stad zal deze overgenomen zijn door de centaurs. Jou event wordt dan ''Recapture the city by taking out the centaurs''. Op deze manier is er zo veel te doen en blijft de wereld veranderen.

Tevens is de levelling curve veranderd zie hier:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/File:Le ... 00x403.jpg

Skillzz:
Het skillsysteem is ook veranderd in GW2. Bij veel MMO's heb je een skill balk van een kilometer lang aan de onderzijde van je scherm. En dan nog eentje van twee kilometer lang boven in je scherm. Dit is bij GW2 ook verleden tijd. Je hebt namelijk onderin een skill balk met 10 skills verdeeld in: 1t/m5 = weapon based skills 6 = heal skills 7 t/m 9 = utility skills (dit zijn skills die afhankelijk zijn welk ras je speelt en welke profession je hebt gekozen) en skill 0 = Elite skill.
Nu zal je wel denken wat saai zo weinig skills maar je kunt al deze skills op zo veel verschillende manieren veranderen en aanpassen dat je ontelbare mogelijkheden kunt combineren. Voorbeeld zie de skilllist van de elementalist: http://wiki.guildwars2.com/wiki/List_of ... ist_skills (valt niet tegen he :P ).

Verder is er ook gewoon weer een PVP aspect. Je kunt kiezen uit 2 soorten pvp ''World pvp'' en ''Structured pvp''. Kort samengevat is world pvp met 500 tegen 500 man, met totaal 3 servers tegen elkaar. En structured pvp is 5 tegen 5 waar alle wapens en skills unlocked zijn zodat iedereen gelijk is en het om skill en teamwork gaat.

Nou uit eindelijk is het toch weer een behoorlijk verhaal geworden.

Official site:
http://www.guildwars2.com/en/

Guildwars 2 wiki hier is erg veel te vinden over het spel:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

Filmpjes van Scylol. Deze episodes (op dit moment 19 stuks) vormen samen een vrij compleet verhaal:
http://www.youtube.com/watch?v=J5yQiouu ... playnext=1

Mijn persoonlijke favoriet via Duckman gekregen. De filmpjes van ''TotalBiscuit'' (buikpijn van het lachen gegarandeerd):
http://www.youtube.com/user/TotalHalibu ... Guild+wars

BTW de keuzes tot zo ver voor professions (onder voorbehoud haha):

Yellowman = Elementalist
Riddler = Thief
Duckman = Warrior / Necromancer
Sjaakiej = Engineer / Ranger
Subzero = Ranger
Enfy = Elementalist / Necromancer
Supernova = Guardian
Makoez = Guardian
Patch = Mesmer
iceDFire = ???

Mogelijke guildnaam:

Yellowman = ShineDown
Patch = Novus Inceptum
Riddler = Brutal Aspect
Subzero = Demonic Rogues
Makoez = Alternate Alliance
Last edited by [DR] Yellowman [NL] on 13 Feb 2012, 18:37, edited 15 times in total.
''no need to be facetious. Nothing carebear about PvE, most time it takes more tactics than ganking does.'' +1
Image

[DR] Makoez [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Re: Guild Wars 2

Post by [DR] Makoez [NL] »

Niet mijn ding, maar kan me voorstellen dat je hier niet op kunt wachten.
Hele goeie openingspost trowens.

Ohja, roze cape.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Trollen!!

:D

Nee serieus, ik heb hier al over zitten lezen. Ik wil al een tijd een goede vervanger voor wow.
Echter heb ik guildwars 1 gespeeld voor een tijd en uiteindelijk stop je toch met spelen.
In versie twee zie toch wat mooie aanpassingen, waardoor ik het toch wel wil bekijken.

p.s. ik hoorde dat spelen gratis ging worden tot lvl 20?

[DR] Yellowman [NL]

@makoez bedankt!!

@enfy, onmogelijk haha guild wars 2 koop je in de winkel. Het is niet zo dat je per maand betaald. Dus ik denk dat dit een fabeltje is.
En ten 2e denk ik me heel lang kan vermaken met deze game. En laten we eerlijk zijn... Uit eindelijk stop je met elk spel. Ik bedoel er staat voor kapitalen aan characters op de server van aion en rose haha. Speel dat ook niet meer :D
''no need to be facetious. Nothing carebear about PvE, most time it takes more tactics than ganking does.'' +1
Image

[DR] Riddler [NL]
Member
Member

Post by [DR] Riddler [NL] »

Tell me about it yellow, zucht,.... Aion en Rose :) Maar kan niet wachten op een verse mmo start *sparkling eyes*
Image

[DR] SubZer0 [NL]
Member
Member

Post by [DR] SubZer0 [NL] »

Ik speel RPGs doorgaans met veel plezier. Zo heb ik onder andere Martial Heroes en Cabal gespeeld, daarnaast nog een aantal andere geprobeerd maar die bleven niet echt plakken. Deze MMORPGs waren free-to-play, dus makkelijk om even te checken. Het echt spelen van een MMO begon bij Aion dat ik erg leuk vond. Ik moest en zou alle chars proberen en dat heb ik dan ook gedaan. Vorig jaar heb ik het Aion hoofdstuk echter afgesloten nadat ik mn main op lvl 55 had (een cleric voor de kenners), een sorcerer, ranger en gladiator op 50 had en de overige 4 chars rond de 40.

De RPG die ik momenteel speel is Skyrim. En hoewel deze game ook weer erg goed is (oblivion kapot gespeel zo ongeveer..) mis ik soms toch wel de interactie met andere mensen zoals je dat hebt in een MMO. Zojuist even een paar filmpjes bekeken en GW2 ziet er leuk uit. Zeker een game die ik in de gaten ga houden vanaf nu. Ik heb GW1 nooit gespeeld dus veel is nog vaag voor me, maar de kennis omtrent de game komt vanzelf wel :lol:

[DR] Sjaakiej [NL]
Member
Member

Post by [DR] Sjaakiej [NL] »

[DR] Yellowman [NL] wrote:
Totaal is te kiezen uit 5 races namelijk:
- Asura (kleine opneukertjes)
- Charr (oversisde varkens)
- Human (pro race)
- Norn (reuzen)
- Sylvari (boom neukers)
http://www.guildwars2.com/en/the-game/races/
Geen Tree huggers hierin? :P
Spoiler: show
Image

[DR] Riddler [NL]
Member
Member

Post by [DR] Riddler [NL] »

Opletten sjaakiej :!: ... Kijk eens bij sylvari ;) (staat wel in het nederlands :p)
Image

[DR] Supernova [NL]
Forum Admin
Forum Admin

Post by [DR] Supernova [NL] »

Ach ja, die akh bars kunnen niet zo goed Nederlands :P

Omdat ik het leuk vind om samen te spelen, denk ik het spel ook wel te gaan halen. Vooral omdat er gepost is, dat 'haal zoveel paardebloemen op'-quests niet hoeven :) Dat vond in k u t in GW1.

Is het zo dat een gebalanceerd team bestaat uit verschillende professies? En hoe werkt dat met een groepje van vier tot acht man dan ingame? Zit vol vragen (en mijn vrouw met iets anders).

Edit: http://www.amazon.de/NCsoft-Guild-Wars- ... 802&sr=8-1

30 juni 2012. Dan pas :shock:
Image

[DR] Sjaakiej [NL]
Member
Member

[DR] Riddler [NL] wrote:Opletten sjaakiej :!: ... Kijk eens bij sylvari ;) (staat wel in het nederlands :p)
Boom kuffelaars klinkt meer gaylyos 8ig :P
Image

[DR] Yellowman [NL]

@ Subzero Haha ja ken het gevoel. Heb zelf ook echt veel Aion gespeeld Lvl 55 cleric Lvl 55 spiritmaster en de rest bungelt ergens tussen de 20 en 40 hehe. Toch pijnlijk als je aan het einde 750 mil hebt en er niks meer mee doet.
De reden waarom ik gestopt ben met Aion is dat ik alles in principe al ontdekt had en er totaal geen uitdaging meer in zat. M'n gear was full level 55 abyss gear en het enige wat ik nog deed was pvpen voor de leut. R.O.S.E. was nog erger haha daar heb ik het voor mekaar weten te krijgen alle characters die er maar waren op level 210 te krijgen (volgens mij 7 in totaal met de 8e was ik bezig). Ook hier staat een slordig geldbedrag van 1.4 biljoen op lol.

Als je vragen hebt over GW2 fire away denk dat ik zo'n beetje alles wel weet (wat er bekend is dan).

@ Nova Begrijpelijk inderdaad wat betreft het grinden. Dat is een ergernis geweest voor veel mensen. Je zult misschien wel een paar van zulke g@y events tegen komen. Maar het leuke is dat je het niet ''hoeft'' te doen. Als je er geen zin in hebt loop je 100 meter verder en bied een nieuwe ''dynamic event'' zich aan.

Betreft de professions het volgende; Het mooie in GW2 is dat het spel zo gemaakt is dat in je eentje level 80 kunt worden. Het is dus ook niet benodigd om perse samen te werken. Natuurlijk is dit wel het leukst. Maar omdat het spel zo opgezet is krijg je niet het ouderwetse effect van: 1 tank 1 healer en (bijvoorbeeld) 3 DPS. In deze setting waren het altijd de DPS classes die amper een party konden krijgen omdat het er zo veel van waren. En de heal class had altijd een party omdat er zo weinig van waren.
Het kan dus gewoon zijn dat ons team bestaat uit 1 warrior, 1 ranger en 3 elementalists. Omdat de elementalist kan kiezen tussen verschillende ''Attunements'' kun je hier een perfect verdeling voor maken om een heel sterk team te vormen. 1x fire attunement voor de AOE damage, 1x water attunement voor de heals, 1x earth attunement voor de defensive buffs en shields.

Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat er side-kick systeem in zit. Mocht Supernova bijvoorbeeld heel veel tijd over hebben en level 30 is. En ik wat minder tijd heb en nog maar level 10 ben kunnen we ten alle tijden samenspelen zonder dat een ieder er onder lijd.
Ik kan namelijk naar het gebied van Supernova en wordt dan gelijk upleveld naar het level van Supernova. Ik behoud mijn skills die ik al had. Ze worden alleen sterker. Het kan ook andersom. Supernova komt naar mij en wordt dan gedownleveld. Hij zal dan ook zijn skills behouden maar worden flink in power gereduced. Ook wordt hij level 10. Zo kun je altijd samenspelen en de eventuele gemiste content in low level area's op een uitdagende manier toch ervaren.

Oh en als laatste. Die releasedate van Amazon is totale onzin. Niemand weet nog wanneer hij uit komt.
Het enige wat ze zeggen is ''its done when its done''.

Bijgevoegd nog een nieuw ingame filmpje:

Beta gameplay van zo te zien een high level Guardian (beetje slap geouwehoer maar het gaat om de beelden):
http://www.youtube.com/watch?v=_qOZZyQU ... ata_player
Last edited by [DR] Yellowman [NL] on 07 Feb 2012, 18:34, edited 1 time in total.
Image

[DR] Sjaakiej [NL]
Member
Member

Ik denk dat ik voor Engineer of ranger ga...

Weet iemand trouwens hoe het zit met de ammo van een gun of van een bow? Moet je die nog los kopen of is er geen ammo?
Image

[DR] SubZer0 [NL]
Member
Member

Post by [DR] SubZer0 [NL] »

Ik ga wss ook met mn eerste character voor een ranger. Dit lijkt mij de beste class (prof.) om de game mee te leren. Weet alleen nog niet welk ras ik ervoor wil kiezen, maar er is nog genoeg bedenktijd :P
Een tweede character zal magic based zijn of anders een guardian.

[DR] Enfy [NL]
Member
Member

Post by [DR] Enfy [NL] »

Ranger necromancer elementalist denk ik.

[DR] Dash64 [NL]
Member
Member

Post by [DR] Dash64 [NL] »

Of een Power Ranger ......of de allerbeste :wink:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

Post Reply